Whistler..

jayboy

Ny medlem
Whistler..
Tjaba. Är det någon som egentligen har koll på vad ett liftkort kostar i Whistler? Hra letat omkring och hittar 10 olika svar med en diff på typ 5000 spänn...?

Sen vore det kul å veta hur det är med jobben? Några säger att det är aslätt att få jobb medans några säger att man måste vara där i början av November för å få ett? Vad tjänar man? Jag vet som sagt att detta har tagits upp förut men det har inte givit mig någon klarhet så det vore schysst om någon gamal räv som vet engagerade sig!

Hare!

Whistler..
Liftkortspriset är skitenkelt att kolla upp, jag kan göra det åt dig men för att vara lite föraglig lägger jag ner tiden på att skriva detta aningen negativa inlägg för att det är lätt att tröttna på folk som inte orkar kolla upp ens de enklaste uppgifterna.

Guide i hur man kollar upp Whistlers liftkortspriser:
1. Starta din webbläsare
2. Gå till www.whistlerblackcomb.com
3. klicka på "tickets and passes" och sen "Pricing"
4. Nu ser du denna säsongens priser i listan och nästa säsongs kommer vara nära de priserna.

Sen jobben, det är en svårare fråga att hitta svar på internet, och mer relevant att söka hjälp från folk med erfarenhet på ett forum. Det finns mycket jobb här och ganska stor rotation på folk (många som skadar sig och åker hem, många som tröttnar och slutar för att leta andra jobb) Men helt klart är du här i november så är det då merparten av jobben för berget går sen är det bara att fylla upp udda positioner som inte blivit tillsatta under resten av säsongen. Så har du erfarenhet som skidinstruktör och det behövs två instruktörer så kan du ju räkna med att börja jobba dagen efter men vill du ha jobb på Subway och har aldrig brett mackor innan så får du kanske vänta ett bra tag tills nåt dyker upp.

Tillbaka
Topp