White Safari

marcus_hansen

Ny medlem
White Safari
yo,

Alla er som sett jibbfilmen White Safari! Vad tyckte ni om den ? Jag gjorde filmen förra året.. Jag undrar bara vad ni tyckte om den. Skriv vad ni vill roligt med olika vinklar på hur ni tyckte om den...

filmen kan laddas ner på www.sweski.com/marcushansen

där kan du ladda ner filmer från King Of The Globe med!

mvh marcus hansen

White Safari
Bra filmat från olika vinklar, duktigare jibbers.
Dock lite för mycket ghetto för min egen smak, samt helt för mycket jibb och för lite puder. Men vad jag förstod så var ni bara i Sverige?
Men det är en bra amatörfilm i den genren ni arbetar med!

White Safari
rätt simpelt redigerat kunde gjort en hel del snyggare...till exempel introt men annnars skön film....för mycket 360 ghetto o rodeo 540 ...för ensidig musik bara massa ghetto yaou musik..men åkningen va bra o så...men annars var den bra...ensidig

White Safari
okej nu till den stora frågan, Jag sitter å tankar filmen niu, men vad är det för film , alltså är det en riktigt bra amatör jibb film eller?

White Safari
Jag tycker den va ganska skön. Fast lite mer puder skulle va bra. Blev lite för mycket jibb med samma trick hela tiden. Men annrs så var den skön faktiskt.

White Safari
Vi tar det i den här ordningen då:

Jag tycker inte det är roligt med hopp och studs filmer. Så var det sagt. Jag såg däremot hela filmen eftersom det alltid är roligt att se vad ickeproffs gör...

Musikvalet är inte min smak, men om du ville skapa en enhet genom hela filmen så lyckades du.
Bra vinkelval, snygga medåkningar, lagom tempo.

Men slutet är alldeles för långt. Du låter ju eftertexterna hålla på i en tredjedel av filmen. Det stör.

Ett tips är också att rigga lite med ett stativ eller köra med ett enbensstativ, man kan också sätta en gänga på staven. Det gör att det ser mycket proffsigare ut eftersom det inte blir något skak.

Det är också snyggt om du kan köra två eller flera kameror, kräver lite mer pyssel (och pengar för tusan pengar, vem vill inte ha tre stycken kameror!?) Då det går att göra grymt snygga klipp genom tillexempel hopp och rails.

Att det är cleant med lite effekter tycker inte jag gör något när det är skidfilm, det är åkningen man vill åt inte teknisk redigering. Den är ganska cleant klippt, några missar här och där vad gäller timing till musik, men överlag riktigt bra!

Så tekniskt är den helt ok. Inget mästerverk, men helt ok.
Innehållsmässigt så finns det ju lite olika skolor på hur man tar en bra bild, och detsamma gäller väl i den här typen av filmer.

1. Man riktar sig till folk som är duktiga på det och har ett genuinnt intresse av det som visas. = smal publik.

2. Man riktar sig till alla människor och försöker berätta något om sporten eller platsen osv. = bred publik.

Jag skulle nog säga att det är en 1. film, det glids på rails, hoppas och snurras. Men det händer inget. Jag som inte är intresserad av jibbing, men väldigt skidintresserad tröttnar efter nån minut då det bara blir en upprepning av tidigare scener.

Det här är lite som när man varit och filmat hårda boulders på Kjuge. Folk som inte klättrar gäspar efter ungefär tre minuter och går iväg...

Nåja... eller nåt.

Tro nu inte att jag dissar din film för det gör jag verkligen inte. Den är bra! Keep it up, och säg till om du vill ha kritik... Även om jag mest jobbar med stillbilder så är det ju kul med video. Och det är kul nu när det blir mer lätttillgängligt, tror nog vi kan få fram fler duktiga filmare som du nu när dv-tekniken slåt på allvar!!!

White Safari
roligt men olika synpunkter om filmen.

För dom som är inresserade så spelas det in en ny "jibb" film iår. Åkare som Niklas Karlström och Jacob Wester.
Den kommer garanterat bli grymmare. Har fler kameror i år med. Så det blir mer variation på åkningen. Förra filmen var med som en skoj grej. det var ju trots allt min första film. Det var mer krav att den skulle vara lång! än att den skulle vara kort o bra.

mvh marcus

White Safari
jooo-...den var bra...kul att se på när ni hoppar men även när ni krökar under granar i åre trakten. extra plus till jacob Wester som ser riktingt töntig ut när man knäcker skateboarden under granan...mkt tufft. annars en bra amatör film.

White Safari
Carl Crabber... E inte det Ludde Crabbers storebrorsa? Jag tävlar ju med Ludde...

White Safari
All cred till dig Mackan...15 bast och knopplar ihop en sån rulle. Jag ligger mer i brantfacket och har inte riktigt seglat in på jibbing men får en skön vibe av rullen. Jävligt imponerad av ditt jobb...och bojzen som offrar!
Ser fram emot nästa rulle!

"Bacon Burners" e ett schysst namn till nästa...! Bacon är gott om inte annat!

-dabult-

White Safari
Först måste jag säga att det är en mycket bra amatör film du gjort...Nog det bästa i amatörväg jag har sett.

De förbättringar som jag ser är att:

- Främst att blanda musiken mer. Roligare om den är lite mer allsidigt. Blanda gärna in lite rock eller punk i det. För min smak är det för mycket ghetto.

-Sen som sagt att korta ner slut texterna lite. De tar för lång tid.

Annars måste jag säga att det är en riktigt trevlig film och att jag ser fram emot nästa års upplaga.

tack...

White Safari
en hyffsad amatörfilm. lite för mycket ghettostuk över de och långa eftertexter som de flesta skrivit om men annars bra.

väntar förväntande på nästa film.

lycka till

White Safari
Det är en bra amatör film.
kunde vara lite bättre musik.
det var lite för mycket ghetto 360s. speciellt på buffen. lite mycket rodeos också.men annars va den bra.
när lägger ni ut nästa film?? skulle jacob wester vara med? jarheim sa att han inte skulle vara d.
ska blayze bramwell vara med??

-what da fuck is this shit-
yoo::P

White Safari
det är bara en sak jag vill klaga på, det är tok för mkt hiphop, man blir fan överlycklig när den dära reggie låten kommer, så man slipper hiphopen

White Safari
Skit schysst film!
allt jag vill klaga på är att det är lite väl mycket åkning på samma rails.
och att reggie (jag vet inte hur det stavas) låten, när den spelas så är det riktigt skön känsla. man bli glad och vill ut och åka direkt. alltså mindre hip hop det är bra med lite hip hop men inte för mycket. Det var nån som sa att det skulle vara mer punk, det är ju punk på slutet. Jag tycker att det var ganska varierande musik. men det får gärna vara ännu mer variation.

White Safari
jaevla skit film.. för mycket skit.. dåligt klippt etc ! hoppas det blir en stor jaevla förbättring i vinter ! hahaha skojja hansen boy

White Safari
riktigt bra film. Några åkare med riktigt skön stil. Förvånansvärt bra film med tanke på omständigheterna. Dock var det jävligt dåligt på variation, 1000 st 360s typ. Skönt att det var typ 99% jibb för är det något som får mig att lacka ur så är det att kolla på offpiståkning. Skön musik också. Alla verkar tala emot vad jag säger men skulle jag göra en film så skulle det vara minst 90% hip hop.

White Safari
Lite många 3or men men man ska inte klaga ganska bra helhetsintryck ändå musiken passa bra in på en jibbrulle.
På nästa film kan du väll få med lite fler sjysta vurpor av buffen.

/daffy, twist, spread

White Safari
nåra sköna låtar, amatörmässigt en bra film, nåra sjyssta trick, fast för många av samma sort.. sen till nästa film, ta bara med dom bästa, det finns några som inte railar och snurrar snyggt, annars var den bra

Tillbaka
Topp