wide bräda och storlek 44 med foot shrinkage tech

• Trådstartare Trådstartare KungMartin
  • Start datum Start datum
Kaskar sa:
Drag är ett problem i det förflutna eftersom dagens teknik har gjort boots kortare från häl till tå.
Om jag lägger mig på överdrivet mycket frammåt på tåskär i röd/svart pist med mina 42or och 156 icke wide GNU CCS så får jag toedrag ;)

Dock är ju detta bara när man pushat det ordentligt för att se hur mycket man kan ligga ner :D
Sjukt oskönt att dra omkull för att toestrappen på bindningarna börjar tar i :P

Senast ändrad:
linder sa:
Kaskar sa:
Drag är ett problem i det förflutna eftersom dagens teknik har gjort boots kortare från häl till tå.
Om jag lägger mig på överdrivet mycket frammåt på tåskär i röd/svart pist med mina 42or och 156 icke wide GNU CCS så får jag toedrag ;)

Dock är ju detta bara när man pushat det ordentligt för att se hur mycket man kan ligga ner :D
Sjukt oskönt att dra omkull för att toestrappen på bindningarna börjar tar i :P
Håller med dig linder, Jag har storlek 39 och får både toe och heeldrag ganska ofta kör på brädor som är runt 25cm.... Men det väl för att man inte bara hasar runt utan faktiskt försöker svänga lite. Sen spelar ju underlaget roll också. Kör man på något som är mjukt så blir det ju lätt att man gräver ner både häl och tår. Samtidigt som om du kör på brant terräng så har du ju en naturligkantvikel redan när du står still i backen. Det är ju ganska enkelt att se hur mycket man kan kanta en bräda genom att lägga upp den på kant på golvet och se hur mycket du kan kanta.

Du ska ju kolla bindningen hur den sitter mot skon, mot brädan spelar det ju ingen roll ...

KungMartin sa:
Kula82 sa:
Tycker du ska göra baseplaten lite längre om du kan.
jo, den är på kortast inställning. hade den längst ut förut, ska nog dra ut den igen.
Det är lite individuellt vad man tycker om där. några av mina polare gillar när gaspedalen sitter precis med tåkanten på booten. Jag själv föredrar att ha den snäppet kortare. framför trampdynan men inte vid tårna. vid "tå-leden" så kanske du förstår vad jag menar.

Dra ut den sk "gaspedalen"! Då får du mer kraft ner i brädan vid sväng när du har relativt stora boots.

Tillbaka
Topp