Winter jam!

Winter jam!
Fan va alla klagar på allt och alla.
Jag tycket det var ett grymt event med bra åkning och bra bedömning.
Synd att inte jon fick mer poäng för första hoppet och att han sen inte lyckades landa. Hoppades mer på svenskarna men så kan det gå!

Någon som vet var man kan se oscar westers kangaroo?

Winter jam!
hyllengren sa:
Tycker winterjam verkade sanslöst lyckat, trotr snöproblem.. Det var ju fantastiskt mycket mer underhållande att se på än de föregående citytävlingarna, en bra variation mellan stil och dubbelcorks som båda belönades rätt!
Så sant! Lätt bästa dömningen jag sett i någon stadstävling, Simon Ericson i final liksom, det kan man ju inte klaga på! Tror Henrik Harlaut hade en rätt stor roll i att resultaten blev som dom blev (riktigt cleana alltså)

Winter jam!
jag blir nästan arg när jag kollar på klippen ni visade och jag undrar hur i helvete Simon Ericson inte kom bättre!? så sjukt avslappnad i hans åkning!

Winter jam!
någon som vet vad de var för salomon-ställ simon ericsson åkte i? aldrig sett de förut iaf.

även oscar wester hade ett sånt

förövrigt så tycker jag att simon borde fått lite mer poäng!

Winter jam!
Aspebo sa:
någon som vet vad de var för salomon-ställ simon ericsson åkte i? aldrig sett de förut iaf.

nästa års är jag 100% på!
samma med jacobs glammiga oakley jacka

Winter jam!
Rogby sa:
Aspebo sa:

nästa års är jag 100% på!
samma med jacobs glammiga oakley jacka
jacobs jacka är väl air-raiden i lila? eller är jag ute och cyklar :)

jaow de är ju möjligt, förhoppningsvis inte uppföljaren till magic isf!

Winter jam!
håtveit körde riktigt stabilt genom hela tävlingen så jag anser han en värdig vinnare även fast jag inte är big fan av dubbel corks.
men casabon körde ju på med riktigt j*vla grym stil,han borde vunnit om man hade gått efter stil men håtveit var grym !

Winter jam!
Jacob körde i pressening? (Stavning)

Dock är hans dubbelcork snyggast när den väl sitter. Lite små konstig bedömmning men roligt att kolla på då inte alla körde dubcorks.

Senast ändrad:
Winter jam!
Hur kan ni säga att småkidsen skulle vinna?
Andreas flög högst och längst och hade ren stil. Wallisch å de andra å vad dom heter flög inte what so ever.

Poängsystemet sög ju, det bästa av 3? Vad fan är det? Det blir ju inte spännande för 5öre. De två bästa åken av tre skulle det självklart vara. Katastrof!

Sen undrar jag vad låten heter där en dam sjunger: "Kenggenengkengkengeng"

Winter jam!
Rullator sa:
Blev lite sur på dom som hade hand om railsen, tog bort flatboxen och battleshipen. När det stod 50 sugna skid/snowboard åkare. King of style var sjukt nice! B-DoG GoN3 WilD!
De hade dock inte tagit bort boxarna om ni hade skött er.
Ni tog inte av er skidorna som de sa till er att göra.
Ni hade skidorna på er och det slet upp läktaren ganska ordentligt pga såna skitgrejer så kanske inte David är sugen på att hålla i det nästa år pga att det kostar honom så jävla mycket pengar.
För övrigt så var Winterjam helt underbart.
Dock lite besviken på Wallisch och Jon.

Winter jam!
magnusericsson sa:
Rullator sa:
Blev lite sur på dom som hade hand om railsen, tog bort flatboxen och battleshipen. När det stod 50 sugna skid/snowboard åkare. King of style var sjukt nice! B-DoG GoN3 WilD!
Ni hade skidorna på er och det slet upp läktaren ganska ordentligt pga såna skitgrejer så kanske inte David är sugen på att hålla i det nästa år pga att det kostar honom så jävla mycket pengar.
jävla skidåkare som inte fatta det

Winter jam!
LudvigABilltoft sa:
magnusericsson sa:
Rullator sa:
jävla skidåkare som inte fatta det
Kanske inte ska generalisera?
Vill även tillägga att håtveit verkar vara en av de skönaste skidåkarna som finns på denna jord.
Den som hittar en mer stokad människa får gärna säga till!

Winter jam!
är det inte bara jag som tyckte att jon skulle haft typ 15 poäng mer i sitt helt sjuka hopp. men andreas var helt klart bäst:D

Winter jam!
Boxarna vid railjamet togs bort för att det var för lite snö så underlaget samt läktaren riskerade att gå sönder, även detta gällde vid stora boxarna efter finalen. det kostar myyyyycket pengar att laga. är det 100 pers som nöter nonstop från klockan nio på morgonen i plusgrader så går tyvärr snön bort rätt fort, samt att folk inte kunde låta bli att gå på läktaren med skidor på! se på det positiva med detta event i stället. det är svårt att få allt att funka 100% vid ett så stort event!

Winter jam!
tobski sa:
vad är det för tjaffs om att jon gnällde osv? vart kan man, se höra eller läsa detta
På jons video blogg blandannat. Där ser man Håtveit och Jon tjaffsa smått med dom som har han om poängen. Och det var innan dom hadde kört.

Förövrigt, Vad var det för Skidor Wallisch körde på? dom såg riktigt najjs ut

Winter jam!
Till er som haft åsikter om blandannat railparken så kan jag bara säga att ni ska vara glada att Winterjam blev av!
Snön smälte med ca1cm i timmen hela nätterna, och mkt snabbare under dagarna. Matti med volontär crew slet som djur för att få tag i snö och få upp den i backen. att dom fick ta i snö nog att hålla railparken öppen är sjukt starkt jobbat.

Men för övrigt var det ett sjukt kul och lyckat event! Jag var där i egenskap av ljusdesigner/tekniker för stora backen.

Tillbaka
Topp