Xm2 trasig över natten

Alexandros

Medlem
Xm2 trasig över natten
Hejsan,

nu är det så att jag fått ett problem med min Canon xm-2. Filmade på kvällen, denna gång med tdk band men brukar använda Panasonic band. Morgonen där på skulle jag lägga in klippen på datorn och upptäckte att batteriet var slut. Så jag satt batteriet i laddaren och använde mig utav adaptern som man kopåplar vidare från laddaren och sätter i kameran "batteri port" eller vad man ska kalla det. Startar kameran och kopplar in i datorn.

Sedan när jag ska fånga video till datorn så syns inget av vad jag spelar upp. Testade med olika band som jag redan filmade på men inget syndes. Prövade spela upp med annan kamera och det syndes. Så problemet är väl att jag inte kan spela upp nånting på kameran fast det gick kvällen innan precis innan jag stängde av kameran. Vad kan vara felet?

Xm2 trasig över natten
de kan inte vara ett problem med datorn ändå? vet inte hur det funkar men kan ju vara mjukvara för just den kameran som tjorvar? testa mot tv eller något! de går väl? har ingen aning egentligen då jag aldrig använt en filmkamera. vet bara att jag måste lägga mig för jobb imorgon!

Xm2 trasig över natten
testa på en annan dator först, kan ju som sagt vara din som strular..
om de inte funkar isåfall så beror de nog på något som är fel inställt..

funkar de att spela upp direkt i kameran?

Tillbaka
Topp