zooma in och kopiera

ErkaH

Ny medlem
zooma in och kopiera
jag har en annorlunda fråga. jag tog en skön fyllebild på min polare på nyår där han ser helt borta ut. det är ganska många grejer på bilden och han syns inte så jättebra utan man måste titta jävligt noga alt. zooma för att se det. jag skulle vilja zooma in hans ansikte och sedan kopiera det för att lägga upp "zoomen" i högra hörnet. jag vill alltså ha kvar bilden som den är men ha en liten ruta i hörnet. hur gör man då? har inget speciellt fotoprogram.

det är säkert inte svårt alls, nån som vet?

zooma in och kopiera
fezztre har det - paint, svårare än var det inte :P
Om du inte kör typ linux eller nåt

Senast ändrad:
zooma in och kopiera
hmm det som då händer för mig är att när bilden ansiktet blir lika stort som på orginialbilden där uppe i hörnet. hur gör jag för att det ska bli större?

zooma in och kopiera
Använd markeringsverktyget och markera det du vill zooma in, kopiera det, klistra in den igen och lägg den typ bredvid den stora bilden. Sen ser du till så att det som ska zoomas in är markerat, välj Bild>Ändra storlek/snedställ och välj hur mycket större den ska bli och till sist lägg den i hörnet

ErkaH sa:
och hur hur klistrar jag in nått som jag printscreenat?
Ctrl+V eller högerklick och klistra in, ganska simpelt xD

zooma in och kopiera
klistra in printscreen = ctrl v, Men alltså, Ta bilden, Markera ansiktet, Kopiera ctrl c och klistra in, flytta runt och gör större och zooma, Paint ger dålig kvalitet använd lagligt köpt photoshop

zooma in och kopiera
hur lätt som helst, gör det i paint... du behöver inte printscreena, markera bara och höger klick, sen Ctrl+C & Ctrl+V...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp