Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Inte Les Houches.

Ok, här kommer en ledtråd så fram med kartorna. Man kan säga att orten är en dvärg omringad av giganter.

Inte Corchevel eller Macugnaga.
I väst är de tre, i norr är det flackt ropar Jean-Claude österifrån.
:LOL: Ojoj, fy den va dålig... 🙃

Ok, nu börjar jag förstå....sitter de flesta och kollar Google maps eller? Noterade precis att liftarna för denna dvärg inte är utmärkta där. Gå över till kartfunktionen på Bergfex istället, den är fakkin fantastic!

Ok, nu börjar jag förstå....sitter de flesta och kollar Google maps eller? Noterade precis att liftarna för denna dvärg inte är utmärkta där. Gå över till kartfunktionen på Bergfex istället, den är fakkin fantastic!
Inte ens Val Thorens liftar verkar finnas med på Google Maps...

Eller det ingår ju i jättekonceptet 3 vallee så Pralognan istället...
Wohoo... There can only be one - Pralognan La Vanoise är det!
För att förklara min dåliga gåta;
Tre dalarna ligger i väster. I norr ligger La Plagne (flackt), och i öster ligger Valdi där Jean-Claude Killy är uppväxt. Tre jättar som omringar en dvärg. (y)

Wohoo... There can only be one - Pralognan La Vanoise är det!
För att förklara min dåliga gåta;
Tre dalarna ligger i väster. I norr ligger La Plagne (flackt), och i öster ligger Valdi där Jean-Claude Killy är uppväxt. Tre jättar som omringar en dvärg. (y)
Det var nog fan den mest utdragna hittills. Gått igenom ungefär alla franska skidorter tror jag :)

Kuriosa, den höga toppen bakom den snygga pelaren är Grand Casse, från ett helt annat håll än man normalt ser den.

Snodde en bild från frun. Vad heter åket rakt fram?
WhatsApp Image 2021-01-26 at 22.15.39.jpeg

Kom ihåg att jag sökte namnet på åket som är rakt fram över kanten. Och det är inte Monte Rosa eller Middagstinden

Tillbaka
Topp