Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De flesta är i rätt ände av Europa men väldigt få (om ens någon) har varit i rätt land![]()
Där kom den! Snyggt jobbat. Jag misstänkte att det fanns folk här som kände igen den väl, därav försiktig med ledtrådarLiljetoppsrännan? Skulle gissa på Keb-området i alla fall.
Höhö. Känner inte igen den då jag inte åkt just där. Men det var väl lite av en kvalificerad gissningDär kom den! Snyggt jobbat. Jag misstänkte att det fanns folk här som kände igen den väl, därav försiktig med ledtrådar![]()
Onekligen imponerande bergsformationer, framför allt att döma av att Dolomiterna var uppe här förut som förslagHöhö. Känner inte igen den då jag inte åkt just där. Men det var väl lite av en kvalificerad gissning![]()
Rätt svar finns här ovan från SkaltAbisko? Har varit där bara på sommartiden.
Stämmer inte. Rätt land dock.Skajdetjahkka?
Japp! Vi färdas längs Jojo-leden mellan Nallo och Tarfala. Bilden är bara några kilometer ifrån @Pillard senaste bildPyramiden ?
Var du inte vaken igår kväll då när min kom?Men vafaan... När det äntligen dyker upp platser jag känner igen så försover jag mig. Jaja, tillbaka till exotiska resmål i fjärran öster.
Den såg jag faktiskt. Har varit i Tarfala/Keb och tyckte det var bekant men annat kom emellan innan jag kunde fundera ordentligt.Var du inte vaken igår kväll då när min kom?![]()
Du har nog rätt, kälktypen verkar inte svensk heller.Skjulet och höjden på bergen till höger känns inte Sverige iaf?
Är det en Davoserkälke så varför inte Davos?Ser ut som det de kallar Davoser-kälke här nere. Så drar till med Jakobshorn alternativt Rinerhorn.
Jakobshorn och Rinerhorn är två av skidområdena i Davos. Döpta efter bergen de ligger på, så passar med ledtråden.Är det en Davoserkälke så varför inte Davos?![]()