Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Inte Saas-Almagell. Men Schweiz alltså. Hade tänkt ni skulle notera skidskoleutstyrseln, men bässen går väl lika bra... :)
Nu ligger pressen på @Kalle_Luzern ....:devilish:
Zinal?
Problemet är att när man har 35 min till Engelberg och 55 min till Andermatt kommer man inte ut och ser sig om så mycket! Steinberg för övrigt bättre idag än igår om någon är på väg dit. ⛷

Zinal?
Problemet är att när man har 35 min till Engelberg och 55 min till Andermatt kommer man inte ut och ser sig om så mycket! Steinberg för övrigt bättre idag än igår om någon är på väg dit. ⛷
Jag har samma problem här. Närheten till Hammarbybacken och Flottsbro gör att jag aldrig tar mig till tex Väsjöbacken... 😂

Bra fart på gissningarna här, men ingen är hittills rätt.
I granndalen, i princip på andra sidan berget, ligger bra mycket namnkunnigare ställen än denna relativt lilla skidort. Toppliften går dock upp till ca 2850 meter, så åkhöjden är det absolut inget fel på.

Haha, och så dyker han upp som gubben i lådan och tar hem det! Vackert!
Då får du köra igen då @PisteCarver trots din utlovade frånvaro! :)
Sitter med mobilen på hotellet och väntar på att vi ska gå ut och äta.
Jag överlämnar nästa bildgåta till någon som hittills inte fått möjligheten att lägga upp något. :)
Först till kvarn!

P1050037.JPG

Om det är ok så hoppar jag in och lägger upp en bild. Söker orten som jag utgått från.

Rätt men hur fan tog det så snabbt? Imponerande.
Hahah, var revanschsugen! Ärligt talat tänkte jag Alaska direkt, såg vattnet i bakgrunden, googlade lite och slog till med Alyeska för jag har en Mammut Alyeska jacka (tidiga version, bästa skidjackan någonsin?) Så ren tur mao.

Nu den (tror jag) lätta men en liten twist, se hur det går. Tre frågor, var stod jag (ungefär räcker), vad tittade jag ut över (lite mer detaljer räknar jag med), och vem är mer känd för att ha stått här och tittat ut?
IMG_0897.jpg

Inte Vadstena den här gången... Alyeska?
Det fanns en skidbok med alla skidorter i Sverige från ca slutet av 80 talet eller början av 90 talet som hadde en av Sveriges mest inbjudande skidbilder från Vadstena eller området däromkring med utsikt över Vättern. Kanske från Omberg. Ska forska om jag finner boken, har en vän i Östersund som har den.

Det fanns en skidbok med alla skidorter i Sverige från ca slutet av 80 talet eller början av 90 talet som hadde en av Sveriges mest inbjudande skidbilder från Vadstena eller området däromkring med utsikt över Vättern. Kanske från Omberg. Ska forska om jag finner boken, har en vän i Östersund som har den.
Om det är från Ombergsliden är det Tåkern som syns nedanför.

@MrHotDog hade en bild tidigare i tråden från Ombergsliden, men "bara" Tåkern och Östgötaslätten som utsikt, tror inte Vättern syntes.

Tillbaka
Topp