Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bilden är tagen nästan på gränsen, hade nog gett rätt för både La Rosiere och La Thuile. Bra jävla ställe!
Härlig bild med magnifikt Mont Blanc!
Tackar för att vi "Alp-jägare" blev inbjudna igen. :)
Det är många fina ställen man får upp ögonen för genom den här tråden! (y)
Återkommer strax med ny bild och en lite ny "twist".

OK, ny bildgåta med "twist"!
Om man kör in med bilen i den här tunnelöppningen, var hamnar man då när man kommer ut på andra sidan?
Om det behövs så kommer en bild senare på hur det ser ut när man kommer ut ur tunneln, men fram till dess kör på!
Clip380_.JPG

Kanske Tiefenbachferner gletscher ?
Jag tänkte nog att det här var ett "straffsparksupplägg" för dig. Visst visar bilden infarten vid Rettenbachferner på 2675 möh, och den andra öppningen ligger på 2830 möh vid Tiefenbachferner.
Om jag inte är felinformerad så är det Alpernas högst belägna biltunnel. När bilden är tagen så var detta skidområdet endast öppet maj-okt, annars var vägen blockerad. Numera är ju systemen sammanbyggda året runt med lift.
Din tur!
Så här ser det ut när man kommer ut ur tunneln:
Clip381_.JPG

Jag tänkte nog att det här var ett "straffsparksupplägg" för dig. Visst visar bilden infarten vid Rettenbachferner på 2675 möh, och den andra öppningen ligger på 2830 möh vid Tiefenbachferner.
Om jag inte är felinformerad så är det Alpernas högst belägna biltunnel. När bilden är tagen så var detta skidområdet endast öppet maj-okt, annars var vägen blockerad. Numera är ju systemen sammanbyggda året runt med lift.
Din tur!
Så här ser det ut när man kommer ut ur tunneln:
Visa bilaga 7718
En jevvla röta och tajming. Kom precis hem och så bjuckar du på den där, man tackar! ;)

Nu söker jag skidorten. Om inte de tre karakteristiska topparna är tillräckligt som kännetecken, bjuckar jag även på jätteskylten med en fantastisk ledtråd! Go Nuts y'all.

1613425008669.png

Senast ändrad:
Sov gott @STORPOTATEN!
Då ska vi på roadtrip igen, vad heter bergsmassivet vi ser en del av på bilden?

20140815_114646.jpg

Här finns fyra skidanläggningar, den "största" har två liftar och når 1820 meter över havet. Fallhöjden är 250m. Den högsta toppen når lite högre, 1834m.

Senast ändrad:
Det känns inte rätt men jag kör på Mont Ventoux.
Skuggorna är så korta så om det är i Europa är det långt söderut.

Jag skulle snarare säga: Jäkligt mycket plattåkning i LT/LR....😉
För lata tjocka gamla försiktiga skidåkare bjuder de båda mycket bra lätt offpist åkning och långt efter sista snöfallet orört snö. Boendet kanske i Courmayeur, men, jag tycker att boendet där är litet överprisat.

För lata tjocka gamla försiktiga skidåkare bjuder de båda mycket bra lätt offpist åkning och långt efter sista snöfallet orört snö. Boendet kanske i Courmayeur, men, jag tycker att boendet där är litet överprisat.
Ja boendet i C är dyrt! Penzione Venezia är undantaget, men då bor man MYCKET enkelt.....
Men apperitivo på Bar Roma i C är inte illa...

Turkiet, Saklikent. Bedyag berg nära Alanya. Men varför har du varit i Alanya?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp