Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

B87D58C7-875F-4056-838D-0BE7053B5DC3.jpeg

@Skantz prickade av Jämtlands högsta berg i sin kavalkad av toppar:
Stora Härjångsstöten (1623möh) var rätt svar.

din tur Skantz (det är ju hopplöst att lägga ut jämtländska fjäll när du är med i leken)

Meddela innan ni börjar lägga upp bilder på riktiga berg igen, så kommer jag tillbaka.;)
Bilder från den skandinaviska "ödemarken" har dock sina fördelar, jag kan ostört avnjuta en fredagskvällsmiddag med vin tillsammans med fru PisteCarver!🍲🍷:giggle:

Ja, det är ett brant klippigt berg, men det ser ut som ett norskt fjordberg, och dem känner jag tyvärr inte till. En dag ska jag besöka Geiranger, det har jag på Bucket List. Otroligt vackert i Norge, svenska fjällen kan kamma sig...
Hade inte Norge stängt gränsen hade jag i somras åkt dit och också åkt sommarskidor på Folgefonna. :)

Senast ändrad:
Såja... jag beklagar att jag blev tvungen att ta till lite otillåtna hjälpmedel.
Jag ringde helt enkelt upp mina kompisar på Nasa igen, så vi fick riktat om några satelliter och skannat av terrängen.
Jag kan därmed med 100% säkerhet bekräfta att berget på bilden är - Skottinden!
Voila!
(en laserscanning angav höjden till 671 möh)

Jag har ju aldrig varit norr om Umeå och sett något där uppe med egna ögon... så vad ska man annars göra...? ;)

PS. Vid en djupare granskning med en högupplösningssatellit som brukar användas för Navy Seals special operations kunde vi sedan konstatera att du taget bilden från korsningen Öyaveien-Borgosveien i Ballstad.

Senast ändrad:
Såja... jag beklagar att jag blev tvungen att ta till lite otillåtna hjälpmedel.
Jag ringde helt enkelt upp mina kompisar på Nasa igen, så vi fick riktat om några satelliter och skannat av terrängen.
Jag kan därmed med 100% säkerhet bekräfta att berget på bilden är - Skottinden!
Voila!
(en laserscanning angav höjden till 671 möh)

Jag har ju aldrig varit norr om Umeå och sett något där uppe med egna ögon... så vad ska man annars göra...? ;)

PS. Vid en djupare granskning med en högupplösningssatellit som brukar användas för Navy Seals special operations kunde vi sedan konstatera att du taget bilden från korsningen Öyaveien-Borgosveien i Ballstad.
Det är rätt svar, din tur. @PisteCarver Skottind har bra skidåkning på andra sidan berget. Samt väldigt intressant travers/kamvandring. Då klättrar man från vänster till höger. Jag arbetar där bilden är tagen där vi bygger en gång/cykelbana.

Då kör vi en bild från nutid igen.
Vad heter berget/toppen i bakgrunden? (inte den närmsta klippan)

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp