Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var många gissningar på berg i Dolomiterna här, men där var vi inte riktigt.Hochfeiler? (a.k.a. Gran Pilastro)
Ja, eller Col Du Tacul, Breche Du Tacul eller Tocul ShoulderBilden är väl tagen från Aiguille de Talèfre?
Bakom/ovanför Vallee Blanche?
Kanske åket heter Breche Puiseux?
Vallee Blanche?
Hahah, går inte lura dig. Höjden är ju mer som ett fjäll tänkte jag. Massivet kallas Pilatus. 2118 m är högsta toppen som syns på den bilden, Esel heter den. Till vänster om toppstationen som ligger mellan de två högsta tinnarna. Gondol och världens brantaste kuggstångsjärnväg går upp dit.Det heter inte "fjäll" i Alperna, Kalle!![]()
Fortfarande fel efter att jag ändrade mig?Kalle, du blir snart landsförvisad ur Schweiz....
Den här kan du bara inte förlora till någon annan!
Jag måste snabbt ner och handla en sak som fattades till middagen, är snart tillbaka.
Nej, nu blev det rätt!Fortfarande fel efter att jag ändrade mig?![]()
Fel kanton.
Också fel kanton, men närmare!Andermatt
Ja, precis. Lite annorlunda vinkel från Brunni-sidan! Tagna från via ferrata där uppe.Det är ju Titlis och Engelberg igen.
sass feeOk, här är jag lite längre hemifrån än vid senaste bilden. Vilken skidort döljer sig nere i dalen?
Visa bilaga 7907
Vrider man kameran lite till vänster och vinklar upp den ser man det här:
Visa bilaga 7908
Har tyvärr aldrig varit i Engelberg, min fru har varit där (innan vi träffades). Titlis är ändå väldigt karaktäristiskt och en bergkontur som jag känner igen på sekunden. Bergen i Zentralschweiz ser för övrigt helt annorlunda ut än i Österrike.Ja, precis. Lite annorlunda vinkel från Brunni-sidan! Tagna från via ferrata där uppe.
Lite info om vad man ser:
Första bilden med mellanstationen Ristis i mitten. Nedanför ser man Titlisbahnens dalstation med bergbanan och äggliften. Uppe i vänstra hörnet mellanstationen Trübsee.
Andra bilden med Titlis med tornet nära toppstationen. Där uppe startar åken Steinberg och Galtiberg. Det stora trekantiga facet är Laub. Uppe till höger skymtar toppen på Wendenlücke i bakgrunden.
Ja, precis. Lite annorlunda vinkel från Brunni-sidan! Tagna från via ferrata där uppe.
Lite info om vad man ser:
Första bilden med mellanstationen Ristis i mitten. Nedanför ser man Titlisbahnens dalstation med bergbanan och äggliften. Uppe i vänstra hörnet mellanstationen Trübsee.
Andra bilden med Titlis med tornet nära toppstationen. Där uppe startar åken Steinberg och Galtiberg. Det stora trekantiga facet är Laub. Uppe till höger skymtar toppen på Wendenlücke i bakgrunden.
God kväll @Hawk100, kolla lite högre upp i tråden, jag har redan knäckt gåtan och lyssnar just nu på Eros Ramazzotti... "parla con me..."Verbier:Pralong, Sembrancher, Fionnay.