Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter den lilla glaciären som vi just ska åka ner för?
Clip480_.JPG

Senast ändrad:
God kväll @Hawk100, kolla lite högre upp i tråden, jag har redan knäckt gåtan och lyssnar just nu på Eros Ramazzotti... "parla con me..." 🎶
Ny bildgåta kommer senare... ;)
God morgon @PisteCarver.
Mina förslag var inte svar på bildgåtan utan svar på @KaitsuH :s fråga om vilka åk som borde åkas ⛷ på respektive skidort...... 😉
Bildgåtorna har nu blivit på tok för svåra för att jag ska inbilla mig att jag ska klara dem, även om jag ibland slänger in en helt ounderbyggd gissning bara för att......

Om inte Hintertux Kaserer liften, så kanske Sölden Tiefenbach gletscher, und da Mittelberger Ferner?

Senast ändrad:
5 detaljer markerade som hjälper en att räkna ut varifrån bilden är tagen.
1. Wildspitze
2. Tiefenbachferner
3. Gaislachkogel skidområde
4. Bilvägen till Rettenbachferner
5. Pitztal Gletscher skidområde
InkedClip480__LI.jpg

Senast ändrad:
🆘 Emergency!
Hjälp mig nu att bli av med denna!
Ni har en bild på en glaciär med en släplift, skuggorna visar i vilket väderstreck bilden är tagen, ni har fem namngivna punkter i bilden.
Bara att dra en linje på en karta.

Ta nu denna annars lägger jag upp ännu mer "töntig" italiensk musik! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Helt rätt! 👍

Vi kunde enbart göra ett stopp påvägen ifrån Colorado - > lake tahoe pga av en snöstorm som rullade in på västkusten. Vi valde mellan Alta ski resort eller terminal Cancer couluir. (Det här var dagen efter windstedt & CO var i Alta och alla har väll sätt bilderna därifrån?)

I efterhand så valde vi helt rätt däremot ✌️😎

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp