Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Läser just att man planerar "lifta ihop" Les 2 Alpes med La Grave! Är det bra? Har inte varit på någon av dessa orter.
De har väl varit ihopliftade förr? Jag har varit i bägge och de är båda väldigt bra om än väldigt olika. Tänker spontant att det kan vara nästan lite farligt att få massa L2A-turister som ska ta en vända i La Grave. Det senare är ju inget ställe för folk som inte vet vad de håller på med

Hildesheimer hutte och liften heter Pfaffengrat.
Jaha, så svårt var det...
Jag tyckte att den var ganska svår och de flesta satt nog som "fågelholkar" men för SP var det en "walk in the park".
Mina tropical islands tar han också...
Vad finns det som ni andra kan, men som SP är dålig på? Lesiure Parks i Florida? .... jag ger upp....😯

Nej, jag vet! Det blir Grancan bilder! 😁

@STORPOTATEN igen!

Jaha, så svårt var det...
Jag tyckte att den var ganska svår och de flesta satt nog som "fågelholkar" men för SP var det en "walk in the park".
Mina tropical islands tar han också...
Vad finns det som ni andra kan, men som SP är dålig på? Lesiure Parks i Florida? .... jag ger upp....😯

Nej, jag vet! Det blir Grancan bilder! 😁
Perfekt, Grancan är jag grym på! Har aldrig varit där, men vafan...

Den här tropik-trenden dock.... I can do that! ;)
Vad heter platsen vi är på här?
I den lilla hyddan bokar man maten någon dag innan så de får tid på sig att fiska upp det man önskar. Bästa räkorna jag någonsin stoppat i truten, och man sitter oftast själv där.
1615306377332.png

1615306424894.png

Perfekt, Grancan är jag grym på! Har aldrig varit där, men vafan...

Den här tropik-trenden dock.... I can do that! ;)
Vad heter platsen vi är på här?
I den lilla hyddan bokar man maten någon dag innan så de får tid på sig att fiska upp det man önskar. Bästa räkorna jag någonsin stoppat i truten, och man sitter oftast själv där.
Visa bilaga 8474
Visa bilaga 8475
Mauritius?

Ehh...det är inte GabierLago, Pite, Saalbeach eller Mauritius. 🤔
Det är dock en ö och tillika land, i Asien.

Senast ändrad:
Tror att det är något betydligt mer "off the track" än Mauritius, sanden är kanske lite för mörk för att vara på en Tailändsk ö, i så fall någonstans på fastlandet.
Jag tror mer på någon "remote" place i Indonesien.

Tror att det är något betydligt mer "off the track" än Mauritius, sanden är kanske lite för mörk för att vara på en Tailändsk ö, i så fall någonstans på fastlandet.
Jag tror mer på någon "remote" place i Indonesien.
Det är "off the beaten track" på så vis att det inte är lika poppis som Grancan och Thailand, även om det lyft något senare år. Håller man sig borta från de värsta turisstråken har man stränderna för sig själv.

Sri Lanka låter ju troligt. Men eftersom det är taget får jag väl säga Bali (inte direkt off the beaten track men men)

Räcker det med ö?
Säger Sri Lanka isåfall :)
Javafan, jag är generös ikväll (är på fotboll och det är kallt att ta av sig handskarna)!
Sri Lanka är det och strax utanför Tangalle på sydkusten. Vi var vid flera stränder i princip själva, skönt.
Utöver det finns en mängd intressanta aktiviteter såsom val/delfinsafari, djungelsafari (tex elefanter, geparder, bufflar, krokodiler), kulinariska och religiösa upplevelser.
Som ett Kinderägg - ett ägg, många aktiviteter!

Då provar vi en ny taktik mot min "sparringpartner" SP! ;)

I bild 1 är vi på väg med moppen upp till toppen av berget i bakgrunden.
I bild 2 är vi uppe på toppen.
Det blev mer än 700 fhm att ta sig upp.
Vad heter berget och var finns det?

Clip761_.JPG
Clip762_.JPG

Tillbaka
Topp