Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ni har åkt bland buskar och lärkar i Airolo och ville tillbaka till riktiga liften?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp och delade ut pallar att sitta på....En sån där kanske vore något mellan Tege/Duved och Åre? Om man speedar upp den?
Nope. Ledendaren Ove var förvisso med i Airolo där bilden på honom mycket riktigt är tagen (och där det är en jäkla massa buskar o klippor i skogen! Fel ställe att vara när det snöar) men han var ju inte med på bilden som ni gissar om....Ni har åkt bland buskar och lärkar i Airollo och ville tillbaka till riktiga liften?
Vill du justera stavningen något????Val’d Allon?
Jag har vart på fjället ändå känner man inte igen det. Typisk. Lars häger övertygade jag att ge upp nordisk turutrustning för att enbart skida med skitouring prylar. Han blev förnöjdLars Häger Såklart!
Lars har varit stugvärd för Tarfalastugan i typ 20 år och har bott där ett helt år i sträck. Den grabben trivs där.
@Hawk100 din tur
Jag har bott över där, men för 30 år sedan, dvs innan Lars blev en del av inventarierna.... Hoppas komma dit v 16 i år om C19 eller vädret inte sätter stopp......Hunddalen
Jag har vart på fjället ändå känner man inte igen det. Typisk. Lars häger övertygade jag att ge upp nordisk turutrustning för att enbart skida med skitouring prylar. Han blev förnöjd
Där skidsystemet är mer känt som......???Val d'Allos?
Nja...... Jag tänker snarar på en annan del av systemet som åtminstone var det (by)namn jag hade hört talas om innan.....Foux d'Allos
La Foux d'Allos är ett känt begrepp.Liften/bandet står mycket riktigt i Foux d'Allos så ditt svar är rätt.....
Men skidsystemet är mer känt som ...??
Lumiere skrev du efter mig, du...Pra Loup Espace nånting
Lumiere
Pra Loup var precis det jag var ute efter!!Pra Loup Espace nånting
Då har vi förhoppningsvis kört upp alla snö redanJag har bott över där, men för 30 år sedan, dvs innan Lars blev en del av inventarierna.... Hoppas komma dit v 16 i år om C19 eller vädret inte sätter stopp......
Du frågade inte efter ett skidsystem utan efter platsen där ni står i röret.Pra Loup var precis det jag var ute efter!!
Ett av alpernas sydligare skidsystem. Vi blev verkligen förvånade över hur stort det var när vi kom dit. Topparna går väl bara upp till runt 2500 m men det fanns stooooora ytor att åka på efter ett snöfall, om än inte lika branta och håriga som i Cham förstås! Tyvärr åkte vi bara förbi Vars/Risoul utan att åka där när vi var i området här om året, men nästa gång så får nog även det ett besök!
Imponerande att ni grejade det på mindre än 20 frågor trots att det är en i princip okänd ort bland oss Skandinaver. Grym nivå i den här tråden....
@Ivo var ju snubblande nära och var även den som knäckte skidsystemets namn som jag var ute efter, men @PisteCarver var ju den som kom med exakt rätt namn på platsen där gubbarna stod i ett plaströr....
Mitt domslut blir helt enkelt att den som är snabbast av er två får lägga upp nästa bild, så håller vi tempot uppe i tråden. Hoppas det känns ok för er båda?![]()
Ha ha ha, buttersmurf!!Du frågade inte efter ett skidsystem utan efter platsen där ni står i röret.
Därför svarade jag inte Pra Loup eftersom då hade bilden varit tagen mot norr, och jag såg din bild var tagen mot söder.
Men, vill någon annan lägga upp en bild så ok för mig...
När är ni där???Då har vi förhoppningsvis kört upp alla snö redan![]()
Inte klart än, vi väntar på att reiseleiter-ligan ska styra upp allting. Planen från början var att åka i samband med Keb Classic. Men det lär inte bli så sent som v16När är ni där???
Ok, "buttersmurfen" ska leta upp en bild.Ha ha ha, buttersmurf!!Du har som vanligt helt rätt!! Släng upp en bild nu! Jag förklarade ju att ni båda är grymma!!
![]()
Jag är tvärtom och lägger upp kuriosabilder med tveksam relevans istället för att svara på frågorna!Ok, "buttersmurfen" ska leta upp en bild.
Egentligen är jag inte intresserad av att lägga upp bilder - jag vill bara VINNA!![]()
Men det var väl jag som vann?Ok, "buttersmurfen" ska leta upp en bild.
Egentligen är jag inte intresserad av att lägga upp bilder - jag vill bara VINNA!![]()
Nu är det du som är "buttersmurfen"Men det var väl jag som vann?
- rätt med val d allon (ok Allos är korrekt namn)
- Först med Pra Loup
- först med Espace (hade inte tillgång till karta för att få hela namnet)
Val Gardena och turen Sella Ronda?OK, alla glada "smurfar" - nu gäller det!
Fråga 1: Vad heter orten i dalen?
Fråga 2: Nerfarten i bilden bildar avslutning på en känd tur - vad heter den turen?
Visa bilaga 8538
Nej, tyvärr...Val Gardena och turen Sella Ronda?
Nu har vi hittat byn, men fråga två gällde namnet på den kända turen.Byn är väl Lech och nedfarten Stierfall.
Då tänker du väl på Madloch (Madloch-Joch), men enligt Fatmap heter den Stierfall.Nu har vi hittat byn, men fråga två gällde namnet på den kända turen.
Vita ringen?Nu är det längesedan jag var i Lech, och kanske namn och benämningar har ändrats, men det fanns i alla fall en lång tur (med lift/pist) som innefattade både Lech och Zürs systemen - frågan gäller namnet på den turen.
Var ett känt begrepp då.
Ja, Vita Ringen är namnet jag sökte.Vita ringen?