Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Skratta lagom IVO, så som frågan är ställd är faktiskt Kalles svar rätt. :)
Jag blir ju alltid glad när vi lämnar alperna 😉 (och skanderna är ju åxå mina favvofjäll
härligt!
Kom just hem från skoterturen och såg direkt att det var Skäckerfjällen 🥳
Här kommer en till bild därifrån som jag tog för exakt ett år sedan, i väntan på att jag letar rätt på en ”riktig” bild

Bilagor

• BBD198AA-AB84-43C5-930F-49BD66688611.png
    BBD198AA-AB84-43C5-930F-49BD66688611.png
    61.2 KB · Besök: 100
7 usla svar hittills. (Aconcagua och K2 - vem tror ni att jag är?). Ingen är ens i rätt världsdel 😎

Dax för en ledtråd innan jag går och lägger mig:

Då jag var här för 20 år sedan var berget ganska populärt bland bergsfolk.
Det är det inte längre. I synnerhet efter 2019 🥵

"Ingen är i rätt världsdel"? Hittills har jag sett Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien. Så då har vi ju bara Afrika och Antarktis kvar. Så då får vi väl ta Afrika då. Det är ju inte Kilimanjaro så då säger vi Jbel Toubkal

Ja, det blev ju alldeles för lätt när jag sa att ingen ens gissar i rätt världsdel.( Men jag var rädd att @PisteCarver skulle sätta in sattelitspaning över Himalaya hela natten, i jakt på 4200m-toppar annars 😂)

Jebel Toubkal var naturligtvis rätt!
Jag hade tänkt återkomma till Marocko med skidor nån gång. Åka lift i Okaimeden och topptura i Atlasbergen. Men efter dubbelmordet på de skandinaviska tjejerna 2019 känner jag inget sug. (Morden skedde utefter leden upp mot Toubkal 🥵)

över till @Pillard 🥳

Ja, det blev ju alldeles för lätt när jag sa att ingen ens gissar i rätt världsdel.( Men jag var rädd att @PisteCarver skulle sätta in sattelitspaning över Himalaya hela natten, i jakt på 4200m-toppar annars 😂)

Jebel Toubkal var naturligtvis rätt!
Jag hade tänkt återkomma till Marocko med skidor nån gång. Åka lift i Okaimeden och topptura i Atlasbergen. Men efter dubbelmordet på de skandinaviska tjejerna 2019 känner jag inget sug. (Morden skedde utefter leden upp mot Toubkal 🥵)

över till @Pillard 🥳
Det fanns dock en hel del 4000m-toppar i Atlasbergen. Men att det skulle vara just den var så att säga ett "Shot in the dark". När du skrev om 2019 så börjdae jag leta efter kända lavinolyckor. Fransson, Rapaport osv men inget stämde med åren. Och jag förstår dig, det jäkla tortyrmordet var fruktansvärt på alldeles för många sätt. Bild kommer snart. Var inte riktigt beredd på att ha rätt där :)

Hm, det börjar bli brist på bra skidbilder (jag har sällan tid att ta massa utsiktsbilder när jag åker :) Så här kommer en bild på ett jäkla udda ställe. Det kanske är alldeles för lätt att bildgoogla men here goes...

bild98.jpg

Jag har faktiskt inte varit där men har man sett bilder därifrån så är det lätt att känna igen ändå.
Kommer snart en bildgåta!

Tillbaka
Topp