Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Skanderna?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skratta lagom IVO, så som frågan är ställd är faktiskt Kalles svar rätt.Skanderna?
Jag blir ju alltid glad när vi lämnar alpernaSkratta lagom IVO, så som frågan är ställd är faktiskt Kalles svar rätt.![]()
Jag blir ju alltid glad när vi lämnar alpernaSkratta lagom IVO, så som frågan är ställd är faktiskt Kalles svar rätt.![]()
härligt!Korrekt @Ivo din tur!
Dubbelt så högtKebnekaise
Det här luktar jänkarberg. Tvi vale.4 svar hittills.
Alla lika kalla
Snart får ni kalla in proffsen![]()
Fel världsdelDet här luktar jänkarberg. Tvi vale.
Mount Kaweah?
Hur menar du nu?
Så här sent en fredag kväll får du tåla lite skämt @Ivo.7 usla svar hittills. (Aconcagua och K2 - vem tror ni att jag är?). Ingen är ens i rätt världsdel![]()
Fjuttigt! Lhotse har ju också åkts på 8500... K2 har ju åkts och så även Everest.Så här sent en fredag kväll får du tåla lite skämt @Ivo.
Skämt åsido, det finns faktiskt en extremskidåkare som åkt skidor ner för Broad Peak 8051 m (ligger mitt emot K2).
Jaja, Broad Peak åktes på 90-talet redan...Fjuttigt! Lhotse har ju också åkts på 8500... K2 har ju åkts och så även Everest.
Det fanns dock en hel del 4000m-toppar i Atlasbergen. Men att det skulle vara just den var så att säga ett "Shot in the dark". När du skrev om 2019 så börjdae jag leta efter kända lavinolyckor. Fransson, Rapaport osv men inget stämde med åren. Och jag förstår dig, det jäkla tortyrmordet var fruktansvärt på alldeles för många sätt. Bild kommer snart. Var inte riktigt beredd på att ha rätt därJa, det blev ju alldeles för lätt när jag sa att ingen ens gissar i rätt världsdel.( Men jag var rädd att @PisteCarver skulle sätta in sattelitspaning över Himalaya hela natten, i jakt på 4200m-toppar annars)
Jebel Toubkal var naturligtvis rätt!
Jag hade tänkt återkomma till Marocko med skidor nån gång. Åka lift i Okaimeden och topptura i Atlasbergen. Men efter dubbelmordet på de skandinaviska tjejerna 2019 känner jag inget sug. (Morden skedde utefter leden upp mot Toubkal)
över till @Pillard![]()
Ojsan! Det gick fort. Jag får bilden av att vi varit på samma ställenGiant's Causeway?
Ja det är ju ett sånt ställe, antingen har man sett eller så har man inte. De som sett känner igenJag har faktiskt inte varit där men har man sett bilder därifrån så är det lätt att känna igen ändå.
Kommer snart en bildgåta!
Nej, inte rätt.Ser ut som Aguille du midi spegeln i brillorna.. kan det vara Motsatt sida: Brevant eller Flegere?
Det höga berget ovanför skallen borde vara Dome des neiges des Ecrins 4015, så med tanke på vinkeln mot det, och det plattare berget till höger.... får jag det till Les2Alpes...La grave?