STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gött, det underlättar ju en del när man har bergen i sin egen samling...@STORPOTATEN
Det är korrekt!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gött, det underlättar ju en del när man har bergen i sin egen samling...@STORPOTATEN
Det är korrekt!
Tappade nästan min telefon över kanten där. Det var så kallt att fingrarna inte ville vara med...
Vadå en gång i tiden..? Vi tog ju för bövelen en promenad runt Långsjön härom dagen!!Vilka äventyrare ni var en gång i tiden. Själv tog jag o frugan oss upp på toppen av Hammarbybacken några varv förmiddags....
Wtf. Glädjedödare!Pichincha
För att citera dig, tackar verktygen.Wtf. Glädjedödare!
Synnerligen imponerande, visst är det Pichincha i Ecuador på 4784 meters höjd.
Vi gjorde den som acklimatisering inför Cotopaxi, trevlig dagstur.
Rokk on @Kalle_Luzern
Nej.Wildhaus/Toggenburg?
Nej. De flesta gissningar så här lång är för långt västerut.Samoens
Också för långt västerut, och fel land. Slänger upp en bild till som är bra ledtråd runt 17.45.Le grand Bornand
Nu har @PisteCarver vaknat, visst är det Klewenalp precis söder om sjön här. Längst till höger på första bilden ser man Brisen (2404 m), som syns vida omkring från norr om sjön. Utanför bild till vänster Schwalmis (2246 m) där andra bilden är tagen. På andra bilden Rigi till höger och Bürgenstock i mitten, Vierwaldstättersee så klart. Klewenalps toppstation där gondolen kommer upp från Beckenried syns till vänster.Klewenalp
Från Stoos skidområde har man också bra utsikt över sjön och Rigi, men PC var rätt den här gången. Ser för övrigt båda skidområdena från vardagsrummet.
Det gick ju snabbt!Seppis!
Inte på den restaurangen nej, men det var lätt att identifiera med de relativt låga bergen och långsvepande backarna. Och naturligtvis i kombination med sjön.Det gick ju snabbt!
Antar att du också varit där och ätit pizza och sköljt ner den med Radler?
Nu var det fel på riktigt, men oavsett vad du säger kommer jag inte att godkänna. Fortfarande "irriterad" över Pichincha...Ingen aning, så jag drar till med Disentis.
Hahah, om du hade täckt över mer siffror hade vi gissat än!Nu var det fel på riktigt, men oavsett vad du säger kommer jag inte att godkänna. Fortfarande "irriterad" över Pichincha...![]()
Jag gillar ju Radler....Ingen aning, så jag drar till med Disentis.
Förresten, radler...Hur kan någon klaga på schnitzel när Österrikarna uppfunnit radler?
![]()
Och jag gillar både schnitzel och raclette. Men jag vägrar dricka radler! Tur vi alla är olika.Jag gillar ju Radler....![]()