Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Fast jag säger att bilden visar Garneratal, och att ni utgått från Partenen/Gaschurn om du menar till vänster/hitom om bilden.
Edit: Ni har åkt förbi Tübinger Hütte längst där inne i dalen.

Senast ändrad:
Fast jag säger att bilden visar Garneratal, och att ni utgått från Partenen/Gaschurn om du menar till vänster om bilden.
Han är ju för jäklig den däringa pistråttan PC! Visst startade vi från Gaschurn!!!
Hemskt område för övrigt! I princip omöjligt att få en Raclette på någon restaurang. Bara en jevvla massa Schnitzel överallt!!! :mad:

Han är ju för jäklig den däringa pistråttan PC! Visst startade vi från Gaschurn!!!
Hemskt område för övrigt! I princip omöjligt att få en Raclette på någon restaurang. Bara en jevvla massa Schnitzel överallt!!! :mad:
Såja... nu tycker jag att jag har förtjänat att du sätter en "like" på mitt svar...

Tur att jag läste en gång till... tyckte först att det såg ut som att du kallade mig "pissråtta"...:cry:
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Så otrevlig skulle jag aldrig vara!!!

När den här "leken" någon gång väl tar slut måste du o @STORPOTATEN berätta hur fasen ni gjorde för att hitta alla rätta svaren OCH hur många (eller snarare få!) timmars verkligt arbete ni lyckades producera på era ordinarie jobb under tiden tråden var igång..... ;)

När den här "leken" någon gång väl tar slut måste du o @STORPOTATEN berätta hur fasen ni gjorde för att hitta alla rätta svaren ..... ;)
En yrkesman avslöjar aldrig sina hemligheter!
Men en god allmänkännedom om bergsgeografi kombinerat med lite "alien assistance" 👾👾👾🛰️ hjälper till! :)
Jag vågar väl knappt avslöja att jag knäckte din Garneratalgåta på ca 10 min...😨

Då kör vi en ny bildgåta!
Den här gången en vacker nattbild tagen i månljus.
Vad heter byn på andra sidan floden/järnvägen och vad heter byn varifrån bilden är tagen?

Clip800_.JPG

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Så otrevlig skulle jag aldrig vara!!!

När den här "leken" någon gång väl tar slut måste du o @STORPOTATEN berätta hur fasen ni gjorde för att hitta alla rätta svaren OCH hur många (eller snarare få!) timmars verkligt arbete ni lyckades producera på era ordinarie jobb under tiden tråden var igång..... ;)
Känns som att det inte finns så många skidorter kvar nu (och PCs och Potatens bildbanker måste väl sina snart..?)

- Wienerschnitzel
- Champignonschnitzel
- Rahmschnitzel
- Jägerschnitzel
- Zigeunerschnitzel
- Paprikaschnitzel ........
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:;)

Hinner inte roa mig med detta, men jag skulle tippa på Zillertal. Ser ut om de halvflacka/halvlåga bergen tycker jag. Typ runt Kaltenbach eller dylikt.... :unsure:

Senast ändrad:
Extrapolerade på valutakursen med den omtalade (här iaf) "Franken-chocken"... Fick för mig att du skrev att du tyckte det blivit för dyrt här. Men kanske inte så nya bilmodeller på bilden ändå... :oops:
Jo, Schweiz är ju tyvärr inte det skidland man väljer i första hand längre pga prisnivån (om man inte får sin lön i SFR förstås!).
Varför reser inte schweizarna i första hand till Österrike och Italien i stället? Måste ju vara rena lågprisparadiset för dem?
På 90-talet upplevde jag prisnivån "bara" ca 20-25% högre i Schweiz, men nu pratar vi om 50-100% om man vill ha samma standard på semestern... tyvärr....

Jo, Schweiz är ju tyvärr inte det skidland man väljer i första hand längre pga prisnivån (om man inte får sin lön i SFR förstås!).
Varför reser inte schweizarna i första hand till Österrike och Italien i stället? Måste ju vara rena lågprisparadiset för dem?
På 90-talet upplevde jag prisnivån "bara" ca 20-25% högre i Schweiz, men nu pratar vi om 50-100% om man vill ha samma standard på semestern... tyvärr....
Ja, är ju tyvärr så. Svårt att locka familj och vänner att besöka... Självklart åker schweizarna över gränserna, Italien är väl framförallt badsemestern, men St Anton, Ischgl osv nära gränsen lockar så klart partysugna. Från Geneve-trakten antar jag att de åker till Frankrike.

Helt rätt!
Starkt jobbat - värt en ⭐!
Din tur @Kalle_Luzern !

Vänder man kameran 90 gr åt vänster så är inte bergen så låga längre, då ser man bla Ahornspitze med nästan 2400 fhm till toppen.
Bra hjälp av ledtrådarna där... :geek: Tar en sommarbild igen, se om det behövs en mer uppenbar bild eller om det tas direkt ändå. Var är bilden tagen?
027.JPG

Snödjup

Tillbaka
Topp