Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Gött, det underlättar ju en del när man har bergen i sin egen samling... ;)

1615642465747.png

Här kommer en riktig slamkrypare från ett annat liv och det riktigt gamla arkivet.
Det är jag och frugan på topptur till berget i bakgrunden. Andra bilden är från toppen där det blev riktigt nasty med "blixtar och dunder". Det blev ingen picnic på toppen....
Sorry...maskade exakta höjden lite..... Vad heter berget?
1615643184493.png

1615643255349.png

Wtf. Glädjedödare!
Synnerligen imponerande, visst är det Pichincha i Ecuador på 4784 meters höjd.
Vi gjorde den som acklimatisering inför Cotopaxi, trevlig dagstur.

Rokk on @Kalle_Luzern
För att citera dig, tackar verktygen. ;) Vore kul att komma till Anderna någon gång.
Eftersom min förra var allt för lätt höjer jag ett snäpp (tror jag, let's see). Vad heter det här skidområdet?
1615647926399.png

Ledtråd, den här är bilden är tagen åt andra hållet på en topp ovanför skidområdet. Man ser en av gondolstationerna.
1615653898417.png

Senast ändrad:
Nu har @PisteCarver vaknat, visst är det Klewenalp precis söder om sjön här. Längst till höger på första bilden ser man Brisen (2404 m), som syns vida omkring från norr om sjön. Utanför bild till vänster Schwalmis (2246 m) där andra bilden är tagen. På andra bilden Rigi till höger och Bürgenstock i mitten, Vierwaldstättersee så klart. Klewenalps toppstation där gondolen kommer upp från Beckenried syns till vänster.

Senast ändrad:
En favoritrestaurang för lunch i Alperna.
Här kan man bl a få rykande läckra pizzor, och vrider man sig lite åt höger så har man också en härlig panorama utsikt (bild 2).
Bild 1 är tagen av fru PC och tittar man noga så kan man se att PC själv precis håller på att lägga beslag på det bästa utsiktsbordet.:)🏔️
Vad heter lunchstället?
Clip810__.jpg

Clip811_.JPG

Det gick ju snabbt!
Antar att du också varit där och ätit pizza och sköljt ner den med Radler?
Inte på den restaurangen nej, men det var lätt att identifiera med de relativt låga bergen och långsvepande backarna. Och naturligtvis i kombination med sjön. :)

Efter lunch åker man skidor, vilket den här gubben gör. Men i vilken skidort åker han?

1615656465022.png

Ingen aning, så jag drar till med Disentis.
Förresten, radler... 🤮 Hur kan någon klaga på schnitzel när Österrikarna uppfunnit radler? :unsure:

Tillbaka
Topp