STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Haha, näe, den där snöhögen finns definitivt inte på mina kartor....Skönt jag inte ens orkade leta! 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha, tur att jag gick på gymmet i stället för att bränna tiden på det!Jamen visst är det Östersunds snötipp!
(Ser framför mig hur PC och SP kliar sig i huvudet nu..)
”Berget” ligger bakom Beijer i odenskogs industriområde.
Bra där @FilipNorin . Din tur!
Nu fattar jag ju varför @Ivo sett till att det var sjukt dålig kvalitet på bilden också...Haha, tur att jag gick på gymmet i stället för att bränna tiden på det!
Nu vet vi vilken svårighetsgrad @Ivo vill ha på bildgåtorna!
You ain’t seen nothing yet....
PS. Stackars @Kalle_Luzern - Pilatus etc...
Du är i rätt land, men toppen jag söker är högre än pointe de Thorens.Pointe de thorens
NejDome de la lauze
Nope inte Mont pourri, men du är närmast hittillsMont Pourri?
Allrajt, lurigt med vinklarna ibland..Helt rätt, över till dig @STORPOTATEN
Det är en bra gissning, men det är inte korrekt.Det är Aiguille Rouge (och Mont Purri) och spåren leder till Villaroger.
Edit: Är inte helt säker men så får det bli...
1 av 2 har du prickat in. Kläm in den sista nu också.Är det Bellecôte och spåren leder i riktning mot Montchavin?
Precis så är det. Den klassiska Bellecote Face Nord. Snyggt!Är skidspåren på väg mot Les Lanches?
Har spanat på det berget när jag var i Les Arcs, är åket lika brant som det ser ut?
Det är precis så brant som du vill ha det. Det är ju en 3 km lång rygg så det finns en hel del att välja på, men generellt sett kan man säga att det går från brant till alldeles för brant.Har spanat på det berget när jag var i Les Arcs, är åket lika brant som det ser ut?
Bildgåta på väg, ska bara ta Coronatest först.
Apropå brant, noterar att nr 1 antagligen är uppkallad efter Patrick Vallençant som jag hade förmånen att byta några ord med i slutet av 80-talet. I Vällingby av alla ställen...Det som åks mest är väl 3-7 på bilden nedan, vilket naturligtvis beror på att man kommer åt dem mer eller mindre från liften.
Visa bilaga 8880
Nej, den var egentligen inte så lätt - jag hade lite "flax" den här gången bara.Det är rätt @PisteCarver, du får bjuda på nåt klurigare.
Det var tydligen mycket lättare än jag trodde.
Tyvärr inte rätt ort.Corne de Sorebois?
Får bli några varv innan benen blir trötta hoppas jag!![]()
Excellent!Berget heter ju Grubispitze, men jag antar du är ute efter Eggalm?