Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

God morgon!
Himlen är åter blå i Funäsdalen idag och en ny skiddag väntar.

@FMP 's svar är så bra att han självklart måste få godkänt.
Det är Vallbacken i Tänndalen med 214 m fallhöjd, och den högsta hastigheten jag uppnådde var 66,3 km/h (uppmätt med SkiTrax app).

Snyggt jobbat @FMP din tur!

Tack! Härligt att vädret fortsätter vara med er!

Med tidigare givna ledtråd att du åkte i Tänndalen var det hyfsat lätt att pricka in pist och fallhöjd, men topphastighet var lite klurigare 😀

Nu vill jag veta vad liften jag är på väg att kliva på här heter

IMG_8265.jpg

Tännäsliften stämmer bra!

Liften är från mitten av 60- talet, och bristen på tillgängliga reservdelar gör att antalet stolar successivt minskar för varje säsong. Här kan man få korta men fina offpiståk i skogen när nysnön kommit. Vid tillfället på bilden var det tyvärr omfryst vårsnö och dåligt snötäcke.

Var lite orolig att Pistecarver skulle plocka den direkt men han har nog inte hunnit utforska de obskyra delarna av funäsdalen ännu ;)

Bra jobbat @Glidarn, din tur!

I Tännäs lärde man sig åka skidor på 80-talet och man var rädd för att åka den liften då den kändes gammal redan då. Kul att den går fortfarande, har inte varit där på 2000-talet:)
Ny bild från en känd travers men var?

FEA5B68A-D0DE-4E1B-B98C-52186209DD53.jpeg

Visst ja, det var så den hette! :ROFLMAO: Men jag tycker inte det verka stämma. Men Torghatten gör det väldigt svårt att googla fram något annat berg med hål i...

Man får också gallra bort alla skidorter med närliggande golfbanor.
Nej, inga torghattar här inte.
Och gallra bort Norge när ni ändå är i farten....

Var vänlig skicka mig ett PM i god tid före sådana tilltag... :) Särskilt när jag är upptagen med ett viktigt gräl i en annan tråd!
Oj, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. I min enfald trodde jag ni alla satt och stirrade på skärmen/tråden i hopp om eventuella ledtrådar. Så var ikke fallet uppenbarligen. Jag känner mig så orättvis nu... ;)
My Bad. 🤞

Nja, jag flyr hit nu för att slippa den andra. Så håll nu tempo här...
Ledsen att vi verkar ha hamnat på något olika sidor i det där snöbollskriget... Tur att det inte handlar om något jätteviktigt.

Förresten, vi närmar oss inlägg # 10000... Hur ska vi fira? Samla ihop till och lotta ut ett säsongskort i valfri Skistar-anläggning? Vad tycker PC? :)

Ledsen att vi verkar ha hamnat på något olika sidor i det där snöbollskriget... Tur att det inte handlar om något jätteviktigt.

Förresten, vi närmar oss inlägg # 10000... Hur ska vi fira? Samla ihop till och lotta ut ett säsongskort i valfri Skistar-anläggning? Vad tycker PC? :)
Känner dock att varken du eller jag driver själva snöbollskriget. Och i grundfrågan är vi nog helt ense

Tillbaka
Topp