Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nya fina toppar på ingång. Sätt någon av dem i bilden och vinsten är er.
20160409_103736.jpg

Så vad har vi, sa Wallander?
- blandat barr- och lövskog. Sydalper?
- Ser ut som tagit under våren.
- Vägen ser kontinental ut. Eller möjligen norsk.
- Vindrutetorkare troligen från Biltema

Hmm. Det gav inte så mycket.

Stortind, och då tänker jag på den som är när man åker mot Lofoten. Och nej jag utgår inte från Oslo och då passerar 217st stortind utan från Bjerkvik. Vid skittendalstinden om det nu stavas så....

Hepp, nepp. Är tveksam till ledtrådar, för vipps kommer det någon som dunkar in rätt svar på en sån här bild. Toppen längst till höger är lättast att ta vill jag tro.

Funderar på att starta en tråd med ett klimatperspektiv på den aktuella frågan. Och sedan locka dit PC, potaten, Kalle och några till. Så kanske det blir litet lugnare här under de närmaste månaderna.
Dra inte in mig i det där nu din rackare, jag har själv för ett par veckor sedan lyckats simma ut ur ett par sådana där ”malströmmar” som jag var dum nog att dyka in i.:(🥊
Nu har jag mentalt arbetat upp ett fantastiskt välbefinnande.
Receptet består av skidåkning och Gissa-Bilden-Tråden!😀😊⛷️

Hepp, nepp. Är tveksam till ledtrådar, för vipps kommer det någon som dunkar in rätt svar på en sån här bild. Toppen längst till höger är lättast att ta vill jag tro.
Känner igen det där. Det är en smal väg att vandra när man ska lägga upp bilder och ledtrådar, inte långt mellan totalt omöjligt och så "lätt" att man får tre korrekta svar inom fyra minuter.

Så vad har vi, sa Wallander?
- blandat barr- och lövskog. Sydalper?
- Ser ut som tagit under våren.
- Vägen ser kontinental ut. Eller möjligen norsk.
- Vindrutetorkare troligen från Biltema

Hmm. Det gav inte så mycket.
Dessutom verkar bilden komma från en fil med namnet "20160409_103736.jpg". Så en vild gissning är att bilden togs lördagen den 9 april 2016.

(Hoppsan, det var Wallander du frågade, inte Wahlberg)

Senast ändrad:
Dessutom verkar bilden komma från en fil med namnet "20160409_103736.jpg". Så en vild gissning är att bilden togs lördagen den 9 april 2016.

(Hoppsan, det var Wallander du frågade, inte Wahlberg)
Det är jag som är Wallander. Har du något bra tips så berätta det bara för mig först, så att inte utredningen förstörs. 😉

Det är jag som är Wallander. Har du något bra tips så berätta det bara för mig först, så att inte utredningen förstörs. 😉
Sorry, sorry @fredw (allander, skönt att veta vad W:et står för)! Ber om ursäkt och tar till mig! Fortsätter med att bara dela med mig av dåliga tips i tråden, så undviker vi problem med utredningen…

Typisk: när man kommer hem från topptur och ser att man missat ett smashläge. om @STORPOTATEN ska lägga bilder från mina hemmafjäll så kan du väl vänta till kvällstid? (Jag kommer inte berätta vilken topp jag var uppe på idag. Men bild kommer när det blir min tur)

Till frågan: Kan det vara Dronningens krona?

Typisk: när man kommer hem från topptur och ser att man missat ett smashläge. om @STORPOTATEN ska lägga bilder från mina hemmafjäll så kan du väl vänta till kvällstid? (Jag kommer inte berätta vilken topp jag var uppe på idag. Men bild kommer när det blir min tur)

Till frågan: Kan det vara Dronningens krona?
Nu börjar det bli mkt - @fredw vill ha PM innan ledtrådar, @Ivo vill att vissa bilder publiceras först på kvällen.
Någon annan när jag ändå plitar på listan här? :unsure:

Senast ändrad:
Tycker bergsformationen påminner om Årsteinhornet men ändå inte. Och kan inte begripa vart fotot är taget ifrån i så fall.

Men nog är det Norge.

Det ryktas om någon som gör "helikoptern" på toppen av diverse upp-plogade snöhögar i närheten av Strömsund...

(Framgår det mellan alla tramsiga rader att jag inte har en aning om var Wahlbergs bild är tagen? Fast Norge var tydligen rätt. Skruttig landsväg = Norge, det gällde iofs betydligt mer på 1970-talet då E6 var en grusväg med mjölkpallar norr om Svinesund.)

Börjar tråden tappa fart..?
Ledtrådar som ”i södra Norge” duger faktiskt inte. (Var min gissning Dronningens krona ens i närheten? (Jodå: ”helikoptern” är satt på den ”kronan”😎)

ska vi bjuda in JAnders för att få lite fart på tråden? 😂😂😂😂

Själv är jag nu tveksam till att det vipps kommer någon som dunkar in rätt svar...
Personligen tycker jag ledtrådarna är det som gör tråden levande, då även de som inte varit på exakt lokation får möjlighet att pricka in rätt svar med lite trixande och assistans av kartor/vinklar/höjdkurvor samt vår allvetande vän Google.

Mina 5 cents.

Senast ändrad:
Själv är jag nu tveksam till att det vipps kommer någon som dunkar in rätt svar...
Personligen tycker jag ledtrådarna är det som gör tråden levande, då även de som inte varit på exakt lokation får möjlighet att pricka in rätt svar med lite trixande och assistans av kartor/vinklar/höjdkurvor samt vår allvetande vän Google.

Mina 5 cents.
Håller helt med, och målet med gåtan är ju ändå att den ska lösas. När det är för svårt tappar folk intresse och bryr sig inte ens om att försöka. Iaf funkar jag så, tänker inte sitta och titta på 1000 dalar i södra Norge för att hitta en kulle som är lik...

Tillbaka
Topp