Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det låter inte som ett svar, mer som en fråga. Ska vi nu svara med frågor??Kan vi vara i junkerdal?
Du har i sak rätt, jag ska genast skärpa mig!Det låter inte som ett svar, mer som en fråga. Ska vi nu svara med frågor??
Jag kommer med ett redigt svar: Junkerdal!
(Sorry Cosmo, försöka duger, jag håller på att tända av från den andra tråden...).![]()
Dra inte in mig i det där nu din rackare, jag har själv för ett par veckor sedan lyckats simma ut ur ett par sådana där ”malströmmar” som jag var dum nog att dyka in i.Funderar på att starta en tråd med ett klimatperspektiv på den aktuella frågan. Och sedan locka dit PC, potaten, Kalle och några till. Så kanske det blir litet lugnare här under de närmaste månaderna.
Känner igen det där. Det är en smal väg att vandra när man ska lägga upp bilder och ledtrådar, inte långt mellan totalt omöjligt och så "lätt" att man får tre korrekta svar inom fyra minuter.Hepp, nepp. Är tveksam till ledtrådar, för vipps kommer det någon som dunkar in rätt svar på en sån här bild. Toppen längst till höger är lättast att ta vill jag tro.
Dessutom verkar bilden komma från en fil med namnet "20160409_103736.jpg". Så en vild gissning är att bilden togs lördagen den 9 april 2016.Så vad har vi, sa Wallander?
- blandat barr- och lövskog. Sydalper?
- Ser ut som tagit under våren.
- Vägen ser kontinental ut. Eller möjligen norsk.
- Vindrutetorkare troligen från Biltema
Hmm. Det gav inte så mycket.
Det är jag som är Wallander. Har du något bra tips så berätta det bara för mig först, så att inte utredningen förstörs.Dessutom verkar bilden komma från en fil med namnet "20160409_103736.jpg". Så en vild gissning är att bilden togs lördagen den 9 april 2016.
(Hoppsan, det var Wallander du frågade, inte Wahlberg)
Det var också en dag jag tog 103736 bilder..Dessutom verkar bilden komma från en fil med namnet "20160409_103736.jpg". Så en vild gissning är att bilden togs lördagen den 9 april 2016.
(Hoppsan, det var Wallander du frågade, inte Wahlberg)
Sorry, sorry @fredw (allander, skönt att veta vad W:et står för)! Ber om ursäkt och tar till mig! Fortsätter med att bara dela med mig av dåliga tips i tråden, så undviker vi problem med utredningen…Det är jag som är Wallander. Har du något bra tips så berätta det bara för mig först, så att inte utredningen förstörs.![]()
Nu börjar det bli mkt - @fredw vill ha PM innan ledtrådar, @Ivo vill att vissa bilder publiceras först på kvällen.Typisk: när man kommer hem från topptur och ser att man missat ett smashläge. om @STORPOTATEN ska lägga bilder från mina hemmafjäll så kan du väl vänta till kvällstid? (Jag kommer inte berätta vilken topp jag var uppe på idag. Men bild kommer när det blir min tur)
Till frågan: Kan det vara Dronningens krona?
Ja, och inga berg under 4000 m!Röstar på PCs förslag igår, bara bilder från Schweiz!![]()
Noterat.Jag önskar bilder endast från Bjurs i Dalarna. Då KANSKE jag klarar någon bild.....
Så söder om Sveg?Det är Norge. Men i södra delarna.
(Jag kommer inte berätta vilken topp jag var uppe på idag. Men bild kommer när det blir min tur)
Ja, Ivo har ju helt klart haft den mest minnesvärda ”storabergs-bilden” hittills!!!Bra. Jag har redan förberett en googling på Jämtlands kommuners snöröjningscentraler
Ja hade den fina backen, som t.o.m. syntes ovanför trädtopparna, funnits här i Skåne så hade den redan varit utbyggd med en åttastolslift!Ja, Ivo har ju helt klart haft den mest minnesvärda ”storabergs-bilden” hittills!!!
Vi var många som gick på den blåsningen!!!!
![]()
Du får gärna säga Stelvio eller vad du vill, säg dock helst inte SLAO!Hade nästan sagt Stelvio, men den ligger väl inte i Norge?Och bergen är nog högre också...
Själv är jag nu tveksam till att det vipps kommer någon som dunkar in rätt svar...Hepp, nepp. Är tveksam till ledtrådar, för vipps kommer det någon som dunkar in rätt svar på en sån här bild. Toppen längst till höger är lättast att ta vill jag tro.
Håller helt med, och målet med gåtan är ju ändå att den ska lösas. När det är för svårt tappar folk intresse och bryr sig inte ens om att försöka. Iaf funkar jag så, tänker inte sitta och titta på 1000 dalar i södra Norge för att hitta en kulle som är lik...Själv är jag nu tveksam till att det vipps kommer någon som dunkar in rätt svar...
Personligen tycker jag ledtrådarna är det som gör tråden levande, då även de som inte varit på exakt lokation får möjlighet att pricka in rätt svar med lite trixande och assistans av kartor/vinklar/höjdkurvor samt vår allvetande vän Google.
Mina 5 cents.