Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, bilden är tagen från samma berg som du tidigare gissade rätt på när just det var en bildgåta. Men nu är bilden tagen i en annan riktning.Cima Nera
Hintere Schwärze
3628 m
Nej, inte den heller.Karlespitze
Cima di Quaira
3179m
Inte Grossvenediger, gränsar inte till Italien.Det bör vara Grossvenediger (Stützerkopf) 3666 (3657-3666 beroende på källa)
Italienskt namn, vette tusan...får nån annan ta om relevant.
Alldeles riktigt, och tack för det extra utförliga svaret!Dreiherrnspitze/Picco dei Trei Signore 3499 möh?
Edit: Inte bara isf på gränsen mellan Italien o Österrike, utan också Tyrolen-Salzburg-Syd Tirol...
Shit, blandade ihop Wildkarspitze med Hütteltalkopf - väldigt lika till utseende. Gjorde att vinklarna ballade ur lite...Inte Grossvenediger, gränsar inte till Italien.
Både du och jag måste också ha rätt att ”göra bort oss” ibland.Shit, blandade ihop Wildkarspitze med Hütteltalkopf - väldigt lika till utseende. Gjorde att vinklarna ballade ur lite...![]()
Skit också, vid närmare bildgoogling verkar du ha lyckats pricka den...Mörsil station?
Ja jag tror jag kollade igen samtliga Jämtlands övriga stationer innan jag hittade den...Skit också, vid närmare bildgoogling verkar du ha lyckats pricka den...
Tyckte det kändes mer Hälsingland men det verkar inte som att SJ kör via Bollnäs längre då jag tog ut färdvägen på Google mapsJa jag tror jag kollade igen samtliga Jämtlands övriga stationer innan jag hittade den...
Ska man nu gissa om Per är på väg till Hammarbybacken i Sthlm eller kanske snarare till Skistar City strax västerut?![]()
Nattåget jag åkte med passerar Bräcke så himla tidigt, så den stationen fick passera. Men det finns alltid nya tåg och nya stationer...Du är på väg till Åre men det där skulle väl kunna vara Bräcke kanske?
Så nära1976 och 1984, sägs det här:
![]()
Tväråvalvet – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Hm! Ja det känner jag inte igenTack för fina bilder, Pillard. Hittade ett liknande fjäll via google som verkade ha ett samiskt klingande namn, "Canvastavla"... Men det är nog fel.![]()
Sälka 1865m.Tackar! Då kör vi en PC-inspirerad variant... Vad heter berget?
Visa bilaga 9280
Haha! Snyggt jobbat. Mina tre senaste bilder är tagna inom en timme och en radie på ca 300mSälka 1865m.
Tackar! Man får ju passa på när man haft en dryg halvdags lucka i molntäcketTack för fina bilder, Pillard. Hittade ett liknande fjäll via google som verkade ha ett samiskt klingande namn, "Canvastavla"... Men det är nog fel.![]()