Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det har ju varit delade meningar när det gäller mina val av "filmmusik".
Vi har provat "pizza-pop" och "tysk techno".
Den här gången tar vi ett lugnare åk ackompanjerat av ljuva, smäktande klassiska toner. 🎼🎻🎹
Sådan musik man kan slappna av till medan man njuter av en vacker solig fjällutsikt.
Nerfarten börjar mycket snällt och och när man kommer halvvägs så kommer det ett brant parti (där stoppar jag videon för er).
Frågor att besvara:
1. Vad heter nerfarten?
2. Vad heter artisten med den fantastiska rösten?
3. Vad heter musikstycket?
<iframe width="1904" height="800" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Det har ju varit delade meningar när det gäller mina val av "filmmusik".
Vi har provat "pizza-pop" och "tysk techno".
Den här gången tar vi ett lugnare åk ackompanjerat av ljuva, smäktande klassiska toner. 🎼🎻🎹
Sådan musik man kan slappna av till medan man njuter av en vacker solig fjällutsikt.
Nerfarten börjar mycket snällt och och när man kommer halvvägs så kommer det ett brant parti (där stoppar jag videon för er).
Frågor att besvara:
1. Vad heter nerfarten?
2. Vad heter artisten med den fantastiska rösten?
3. Vad heter musikstycket?
<iframe width="1904" height="800" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Jag vågar inte lyssna på låten, så jag bidrar med Stor-Axhögen 1321 i bakgrunden (obs, i bakgrunden) ... ;) 😛

Senast ändrad:
Yes! Bra jobbat!
Kejsaren är en svart pist som går bredvid Skarsliften i Ramis. Men den är mycket snäll förutom det korta branta partiet på mitten (man ser kanten där jag stoppade videon).
Din tur @fredw !
Och har du slut på bilder så får du minsann se till och åka på en skidsemester snarast möjligt och producera lite material....;)⛷️

1. Skidort
2. Vad heter liften som syns
3. Vad heter vattendraget i dalen nedanför

70D1D0C4-6852-45C9-A4B6-EADC73A44517.jpeg

Jag måste också spara på mina bilder, och dessutom ska jag iväg och handla.
Överlåter nästa bildgåta till @wertigo !
Har sett att du varit med idag, det var ett tag sedan!

Jag lägger upp en bild 20.30 om inte wertigo hinner innan dess.
Herregud vilka ”addicts” ni är! :ROFLMAO:
Alla vanliga fredagsnöjen är ju inställda här nere dessvärre... 🤬 Krogen stängd, program jag tänkte kunde varit ok att glo på på BBC inställt pga prinsen kolat. 😢
Edit: skidåkning torde iaf vara bättre imorrn än över påsk, kommit lite mjuk snö! ⛷️

Tror att jag väntar ett tag ännu med att flytta till Schweiz.:LOL:;)
Börja leta jobb nu så är det nog mer normalt när din uppsägningstid är över? 😂 Hoppas verkligen att det blir normalt framåt sommaren. Får vara glad att de inte föll i fällan och stängde liftarna iaf, som vissa grannländer! 65 skiddagen för säsongen imorgon! 😁 Närmar mig mitt säsongsrekord och är ju öppet till pingst...

Då kör vi på den här!
Vad heter skidområdet som man kan skymta där ovanför skogen?

Se nu till att lösa den fort, för snart är det "wine & dine" som gäller för mig.
🥂🦐🥖😋

1617992809188.png

Tillbaka
Topp