STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inte Gröndörrstöten eller Ruten.
12:30 kommer en synnerligen avgörande ledtråd.
12:30 kommer en synnerligen avgörande ledtråd.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kaffeknoppen?Bergets namn påminner om populär substans avsedd för oralt bruk.
Så klart han håller sig framme när det vankas grymma ledtrådar!Snusestöten?
Ja du, den hade man aldrig hittat profilen på med satellitspaning. Höjer ju sig över omgivningen ungefär lika mycket som Hallandsåsen över Skåneslätten!Så klart han håller sig framme när det vankas grymma ledtrådar!
Snusestöten 1197 möh är det, här sedd från skoterleden från Ljungdalen till Helags, ganska exakt vid den blå markeringen på nedan bild.
Visa bilaga 9714
Bilden är din @PisteCarver
Har för mig att jag hört att de hade något slags sjöslag! Dvs, de kunde fylla med vatten och ha båtar. Oklart om de fyllde med hajar för att göra det mer spännande om man ramlade i.Byter tema från skidåkning för en stund, men anknyter ändå till min senaste skidvideo där det var musik och frågor från filmen Gladiator.
Nedan kan man se alla källarlabyrinter och gångar som fanns under arenans golv. Där kunde man med olika hissanordningar hissa upp deltagarna under spektakulära former inför de blodtörstiga åskådarna.
Dessa källarrum och labyrinter förekommer också flitigt i filmen.
Men nu till frågan.
Dessa källarutrymmen fanns inte från början utan grävdes ut och tillkom senare. Innan dess var det alltså fast mark i arenan. Detta gjorde det möjligt att genomföra en helt annan typ av synnerligen spektakulära spel!
Vilka då?
Hästkapplöpning?Byter tema från skidåkning för en stund, men anknyter ändå till min senaste skidvideo där det var musik och frågor från filmen Gladiator.
Nedan kan man se alla källarlabyrinter och gångar som fanns under arenans golv. Där kunde man med olika hissanordningar hissa upp deltagarna under spektakulära former inför de blodtörstiga åskådarna.
Dessa källarrum och labyrinter förekommer också flitigt i filmen.
Men nu till frågan.
Dessa källarutrymmen fanns inte från början utan grävdes ut och tillkom senare. Innan dess var det alltså fast mark i arenan. Detta gjorde det möjligt att genomföra en helt annan typ av synnerligen spektakulära spel!
Vilka då?
Visa bilaga 9715
Ja, man kan ju skoja om det nu, men jag tror att slavarna som agerade skådespelare hade lätt för att hålla sig för skratt.Har för mig att jag hört att de hade något slags sjöslag! Dvs, de kunde fylla med vatten och ha båtar. Oklart om de fyllde med hajar för att göra det mer spännande om man ramlade i.![]()
Det hade man på Circo Massimo, en avlång arena som ligger på promenadavstånd från Colosseum.Hästkapplöpning?
Romartidens formel 1
//R
Ja, sant inget att skämta om... Tur att männskligheten har kommit längre nu (eller har vi med MMA och allt vad det heter?).Ja, man kan ju skoja om det nu, men jag tror att slavarna som agerade skådespelare hade lätt för att hålla sig för skratt.
Det är helt rätt svar @Kalle_Luzern (förutom hajarna...)!
Man hade akvedukter fram till arenan och kunde snabbt fylla den med vatten, och arrangerade dödliga sjöslag inför åskådarna!
Din tur!
Är det Wengen - Männlichenbahn till Männlichen?Ja, sant inget att skämta om... Tur att männskligheten har kommit längre nu (eller har vi med MMA och allt vad det heter?).
Bjuder på en lätt en. Var är bilden tagen, och vad heter bergstationen där uppe?
Visa bilaga 9716
Då fortsätter vi på det "enkla" temat då...
Rätt land!Tiefenbachferner?
Du tänker helt rätt och är så nära så nära...... Ett försök till nu så är du hemma!Piste 92 ner från Valluga "mellanstation"?
Stimmt ja - sehr gut!Är det då början från Schindler? Och ni är på väg till Schindler eller Mattun skiroute?
Nej. Det fanns också skidåkning där, men snön var betong.Helags fjällstation?
Nej.Abiskojaure Fjällstuga?
Nej. Nu ska jag ut och löpa.Pensionat Helags?
Litet nogare måste man vara!Jotunheimen?
Ser också jätte fint ut, men vi var inte där.Jotunheimen Fjellstue!
Nu stämmer det! Leirvassbu. Kan absolut rekommendera. Dyrt, men, hur säger ni, mysigt. Ett absolut fint ställe för 2-3 nätter.Sognefjellshytta?
Edit: Nej, Leirvassbu Turisthytte!