Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Stubaier Wildspitze, 3341m. Gamsgarten heter nog restauranten? Familjerestaurant står det iofs på Goolge! 😅 Annars Zur Goldenen Gams.

Östlicher Daunkogel, 3330 m? Och Schneekristall Pavillon då? Antar att du kommer in i VIP loungen en våning upp? :LOL:
Rätt svar på båda (förutom VIP loungen).:)
Visst är "Tremor" en bra låt?

Stubaier Gletscher är nog förutom Pitztaler Gletscher det enda Skidområdet i Österrike där man i alla väderstreck är omgiven av toppar 3.300 - 3.500 m.
Många fina utsiktspunkter, i det avseendet helt överlägset mot Tuxer Gletscher.

Över till @Kalle_Luzern igen!

Rätt svar på båda (förutom VIP loungen).:)
Visst är "Tremor" en bra låt?

Stubaier Gletscher är nog förutom Pitztaler Gletscher det enda Skidområdet i Österrike där man i alla väderstreck är omgiven av toppar 3.300 - 3.500 m.
Många fina utsiktspunkter, i det avseendet helt överlägset mot Tuxer Gletscher.

Över till @Kalle_Luzern igen!
Ser onekligen fint ut där! Se om jag vågar lyssna på låten... ;) Inte lätt när man måste börja leta barer på skidområdets hemsida! 🥂🍻

Här är inget för piståkare som är rädda för sten. Och även med sämsta stenskidorna var det inte läge den här gången... Bilden visar insteget till ett synnerligen känt åk. Vilket?
025.JPG

Var visst svårt? Eller lördagskvällsbestyr bara? Här en bild från åket som det kan se ut när snön har kommit.
1619886284624.png

Senast ändrad:
Åhh...äntligen är trädgårdstjänsten över. För idag... :oops:

Är det Lauben?
Välkommen in i värmen då. :LOL:
Klart det är Laub, Lange Wand kallas varianten på vinterbilden. Bilden på insteget tagen precis där man lämnar traversen från liften/pisten och går över kammen. Vissa år ett litet dropp, andra år helt slätt, beror helt på hur snön lagt sig. Krävs som synes lite bas om man är rädd om skidorna.
Bilden tagen i oktober 2015. Hahnen och Wissberg skymtar på andra sidan dalen.
Lite av en tradition att åka och köpa säsongskortet helgen det börjar gälla, oavsett om förhållandena tillåter skidåkning. Kaffe på Titlis, och sen lite vandring från Stand blev det den gången.

Kör på @STORPOTATEN !

Välkommen in i värmen då. :LOL:
Klart det är Laub, Lange Wand kallas varianten på vinterbilden. Bilden på insteget tagen precis där man lämnar traversen från liften/pisten och går över kammen. Vissa år ett litet dropp, andra år helt slätt, beror helt på hur snön lagt sig. Krävs som synes lite bas om man är rädd om skidorna.
Bilden tagen i oktober 2015. Hahnen och Wissberg skymtar på andra sidan dalen.
Lite av en tradition att åka och köpa säsongskortet helgen det börjar gälla, oavsett om förhållandena tillåter skidåkning. Kaffe på Titlis, och sen lite vandring från Stand blev det den gången.

Kör på @STORPOTATEN !
Tack, men ändå ganska behagligt väder här i platta Stockholm idag.
Kör vidare med offpist-temat, vad heter åket?

1619887904279.png

Halewand-Rinne eller Krumpenrinne godkänner jag. Har sett båda namnen cirkulera.

Din bild @Kalle_Luzern
Ser ju grymt fint ut! Steinkarle skulle man nog iaf våga prova vid rätt förhållanden. :) ⛷️ Hade inte haft mycket chans utan ledtråden från @PisteCarver så jag kör en PC-special.
Vad heter topparna? Från vilken passväg är bilden tagen?
013.png

Finsteraarhorn och Schreckhorn?
Mycket riktigt @RWD Finsteraarhorn (4274 m) till vänster och Schreckhorn (4078 m) till höger, hade gett halvt poäng för Lauteraarhorn (4042 m) som smälter ihop med Schreckhorn i bilden. Tagen från Nufenenpassvägen, en bit nedanför passet om jag minns rätt på Wallis-sidan.
Förlåt @STORPOTATEN (och jag gissar @PisteCarver också), fast vid middagsbordet/framför grytorna! :ROFLMAO:
Var hamnar vi härnäst @RWD ?

Ser ju grymt fint ut! Steinkarle skulle man nog iaf våga prova vid rätt förhållanden. :) ⛷️
Det är ett mycket fint åk, skulle gärna prova det i ett par dec nysnö. När vi åkte den var det uppkört men torr kallsnö i alla fall.
För övrigt är hela Gaislachkogel en gigantisk lekplats för offpist - ruggigt bra terräng i 4 väderstreck.

Ser ju grymt fint ut! Steinkarle skulle man nog iaf våga prova vid rätt förhållanden. :) ⛷️ Hade inte haft mycket chans utan ledtråden från @PisteCarver så jag kör en PC-special.
Vad heter topparna? Från vilken passväg är bilden tagen?
Ja, det börjar bli en dålig vana att "kratta manegen för dig", kommer inte att upprepas! 🤓 ;)
Och så missar jag sedan att få slå in din "straffspark" eftersom jag skulle snickra färdigt grillbordet...:mad:
Ja ja, då slapp ni i alla fall en 4:e bild från Stubai idag..:LOL:
..... fast dagen är ju inte slut än...🤓;)

Mycket riktigt @RWD Finsteraarhorn (4274 m) till vänster och Schreckhorn (4078 m) till höger, hade gett halvt poäng för Lauteraarhorn (4042 m) som smälter ihop med Schreckhorn i bilden. Tagen från Nufenenpassvägen, en bit nedanför passet om jag minns rätt på Wallis-sidan.
Förlåt @STORPOTATEN (och jag gissar @PisteCarver också), fast vid middagsbordet/framför grytorna! :ROFLMAO:
Var hamnar vi härnäst @RWD ?
Det blir nåt lätt, eftersom jag fortfarande inte har hunnit klurat ut vilka berg jag har fotograferat, och heller inte orkat gräva fram alla gamla bilder före digitaliseringens tid.
Var/vad är detta?
25DA1995-FF83-4F47-B4F8-7FC7A6F8F523.jpeg

Snödjup

Tillbaka
Topp