PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, och jag vill ha namnet på Techno-baren också.Är det Kitzsteinhorn?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, och jag vill ha namnet på Techno-baren också.Är det Kitzsteinhorn?
Så länge sen jag var där så minns inga barerNej, och jag vill ha namnet på Techno-baren också.![]()
Just därför är ditt svar fel.Familjerestaurant står det iofs på Goolge!![]()
Nej, den har jag redan haft som gåta idag.Schaufelspize 3332m
Dresdner hütteNej, den har jag redan haft som gåta idag.
Och glöm inte baren...![]()
Rätt svar på båda (förutom VIP loungen).Östlicher Daunkogel, 3330 m? Och Schneekristall Pavillon då? Antar att du kommer in i VIP loungen en våning upp?![]()
Ser onekligen fint ut där! Se om jag vågar lyssna på låten...Rätt svar på båda (förutom VIP loungen).
Visst är "Tremor" en bra låt?
Stubaier Gletscher är nog förutom Pitztaler Gletscher det enda Skidområdet i Österrike där man i alla väderstreck är omgiven av toppar 3.300 - 3.500 m.
Många fina utsiktspunkter, i det avseendet helt överlägset mot Tuxer Gletscher.
Över till @Kalle_Luzern igen!
Välkommen in i värmen då.Åhh...äntligen är trädgårdstjänsten över. För idag...
Är det Lauben?
Tack, men ändå ganska behagligt väder här i platta Stockholm idag.Välkommen in i värmen då.
Klart det är Laub, Lange Wand kallas varianten på vinterbilden. Bilden på insteget tagen precis där man lämnar traversen från liften/pisten och går över kammen. Vissa år ett litet dropp, andra år helt slätt, beror helt på hur snön lagt sig. Krävs som synes lite bas om man är rädd om skidorna.
Bilden tagen i oktober 2015. Hahnen och Wissberg skymtar på andra sidan dalen.
Lite av en tradition att åka och köpa säsongskortet helgen det börjar gälla, oavsett om förhållandena tillåter skidåkning. Kaffe på Titlis, och sen lite vandring från Stand blev det den gången.
Kör på @STORPOTATEN !
Att du skulle identifiera Gaislachkogel var ju inte så oväntat. Men...ladies and gentlemen - det är inte Steinkarle.Steinkarle.
Inte precis den vägen jag väljer ner för det berget....![]()
Nej, jag har sett det men hittar inte namnet på den andra rännan...Att du skulle identifiera Gaislachkogel var ju inte så oväntat. Men...ladies and gentlemen - det är inte Steinkarle.
Halewand-Rinne eller Krumpenrinne godkänner jag. Har sett båda namnen cirkulera.Kollar man Fatmap är Steinkarle den enklare rännan till höger. Då är den här kanske Halewand-Rinne?
Ser ju grymt fint ut! Steinkarle skulle man nog iaf våga prova vid rätt förhållanden.Halewand-Rinne eller Krumpenrinne godkänner jag. Har sett båda namnen cirkulera.
Din bild @Kalle_Luzern
Aarghh...mitt i middagen...Ser ju grymt fint ut! Steinkarle skulle man nog iaf våga prova vid rätt förhållanden.![]()
Hade inte haft mycket chans utan ledtråden från @PisteCarver så jag kör en PC-special.
Vad heter topparna? Från vilken passväg är bilden tagen?
Visa bilaga 9864
Mycket riktigt @RWD Finsteraarhorn (4274 m) till vänster och Schreckhorn (4078 m) till höger, hade gett halvt poäng för Lauteraarhorn (4042 m) som smälter ihop med Schreckhorn i bilden. Tagen från Nufenenpassvägen, en bit nedanför passet om jag minns rätt på Wallis-sidan.Finsteraarhorn och Schreckhorn?
Det är ett mycket fint åk, skulle gärna prova det i ett par dec nysnö. När vi åkte den var det uppkört men torr kallsnö i alla fall.Ser ju grymt fint ut! Steinkarle skulle man nog iaf våga prova vid rätt förhållanden.![]()
![]()
Ja, det börjar bli en dålig vana att "kratta manegen för dig", kommer inte att upprepas!Ser ju grymt fint ut! Steinkarle skulle man nog iaf våga prova vid rätt förhållanden.![]()
Hade inte haft mycket chans utan ledtråden från @PisteCarver så jag kör en PC-special.
Vad heter topparna? Från vilken passväg är bilden tagen?
Det blir väl något tyskt friluftsbad eller kyrktorn...Var hamnar vi härnäst @RWD ?
Det blir nåt lätt, eftersom jag fortfarande inte har hunnit klurat ut vilka berg jag har fotograferat, och heller inte orkat gräva fram alla gamla bilder före digitaliseringens tid.Mycket riktigt @RWD Finsteraarhorn (4274 m) till vänster och Schreckhorn (4078 m) till höger, hade gett halvt poäng för Lauteraarhorn (4042 m) som smälter ihop med Schreckhorn i bilden. Tagen från Nufenenpassvägen, en bit nedanför passet om jag minns rätt på Wallis-sidan.
Förlåt @STORPOTATEN (och jag gissar @PisteCarver också), fast vid middagsbordet/framför grytorna!
Var hamnar vi härnäst @RWD ?
Google har rätt, Pont de la Caille hade jag också godkänt. Över till @STORPOTATENCharles Albert bridge vid Cruselles. Säger Google till mig.
Har letat fram ett bergspass åt dig till nästa gångDet blir väl något tyskt friluftsbad eller kyrktorn...![]()
Nix, högre berg.Madloch Zürs?
Nix.Télésiège de la lauzière