Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Eisjochferner?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu är du mycket nära.Kan det vara hållplats för Bus 3 däruppe då... Om alla bilder är i samma pist måste det vara 8a - Buckelpiste isåfall.
Slalomhang är pisten på bild 2 och 3.Missade texten där vid andra bilderna...Slalomhang då?
Jaha, där har jag för att jag för slö att kolla en riktigt pistkarta utan litade på google maps.Slalomhang är pisten på bild 2 och 3.
Bra fråga, låt mig kolla!Jaha, där har jag för att jag för slö att kolla en riktigt pistkarta utan litade på google maps.Nu tog KaitsuH det.
Edit: och Slalomhang definitivt på samma sida liftarna?!
Visa bilaga 10014
Kollar man den interaktiva kartan på deras hemsida verkar det som det är 4 från toppen, sen när den delar sig längre ner går 4 och 8 (Slalomhang) åt vart sitt håll. Så du var säkert i 4 på första iaf.Bra fråga, låt mig kolla!
I bild nr 1 var med 100% säkerhet pist nr 4.
Kolla min bild tagen från Olperer mot alla pisterna på motsatta sidan.Kollar man den interaktiva kartan på deras hemsida verkar det som det är 4 från toppen, sen när den delar sig längre ner går 4 och 8 (Slalomhang) åt vart sitt håll. Så du var säkert i 4 på första iaf.
Baserat på ölen tror jag på Norge...Jag har aldrig tänkt på, att de där pisterna har egna namn! Jag försöker bara åka fort till snö parken eller Kaserer sidan, så att ingen slalomåkare hinner att mörda mig.
Nu också en sommar bild. Var dricker jag öl (för över 10 år och 10 kg sedan)? (hinner inte kolla bilder nu, litet bråska till forsen.) Ville veta namnet för platsen.
@Kalle_Luzern har blivit en grym bildspanare!Baserat på ölen tror jag på Norge...Folven, nära campingen?
Det är Folven jovisst! Hur många gamla Folven veteraner finns ännu här i Freeride?Baserat på ölen tror jag på Norge...Folven, nära campingen?
Pudersnö i maj. En sak är klar, Kalle har valt en fin plats här i världen att bosätta sig på.
Härlig bild!Gillar majsnö, både att åka puder som imorse och för att ta bilder som den här, tagen för en liten stund sen här. Snön i kontrast mot de olika gröna nyanserna är något extra. Fint väder hjälper så klart vid apres ski på balkongen.
Vad heter de markerade topparna?
Faktiskt inte från vardagsrummet den här gången, utan från en liten kulle i närheten. Huset jag bor i skymtar i bilden.Härlig bild!
Men måste du berätta att det är från din balkong/vardagsrum?
Få se om jag kan "pejla in" var du bor också.![]()
Helt korrekt! Kullen ovanför småbåtshamnen och Richard Wagner museum. Fint panorama där med sjön, Rigi, Tödi m.fl., de där topparna och självklart Pilatus. Berner Alpen skyms av en skogsdunge på en högre kulle.Från vänster Schwalmis och till höger Hoh Brisen.
Bilden har du tagit från kullen ovanför småbåtshamnen?
Kom inte och säg att du har sjöutsikt också!![]()
Då har @STORPOTATEN också hittat in till datorn från det fina eftermiddagsvädret?Det borde välan vara Grosse Ochsenwand på tjugosjuhundra va?
Jafyfan, det är den däringa trädgårdstjänsten som gäller på helgerna i vårtider. Och så bra vet jag inte om vädret var - sol, varvat med regn, hagel och snö.Då har @STORPOTATEN också hittat in till datorn från det fina eftermiddagsvädret?
Bra spanat och rätt svarat, din tur!
I Skåne är detJafyfan, det är den däringa trädgårdstjänsten som gäller på helgerna i vårtider. Och så bra vet jag inte om vädret var - sol, varvat med regn, hagel och snö.
Bild strax.
Ähmen snyggt - Val Venosta var jag ute efter! Jag sitter uppe på Karlesjoch (Dreiländerblick) som du säger också. Full pott.Vinschgau/Val Venosta? En av bänkarna vid Bergstation Falginjochbahn, eller Dreiländerblick kanske.
Ser fint ut där, kanske får planera ett besök.Ähmen snyggt - Val Venosta var jag ute efter! Jag sitter uppe på Karlesjoch (Dreiländerblick) som du säger också. Full pott.
På andra sidan sjön ligger Reschenpass skidområde och sjön har ju sitt karakteristiska klocktorn mitt i.
kör på @Kalle_Luzern
Hmm... den där borde jag varit med på, men det var lördag kväll och annat i görningen.Här kommer lördagsnöten! Personligen skulle jag nog tycka att den är lite klurig, men vi får se...Är det tyst kommer det ledtrådar ganska snart.
Vad heter dalgången/regionen vi ser bakom Grossekartoffeln som tar igen sig på parkbänken?