Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Barcelona?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då kör jag på en sjö till.Visst är det Barcelona.
Tillbaka till @Kalle_Luzern igen
Aare?Det närmar sig lite geografiskt, men det är inte Thunersee. Den sjön har jag ju haft med redan.![]()
Nej, Aare rinner inte ens igenom den här. Vattnet härifrån rinner ner i Aare däremot! Bjuder på en bild till, lite annan vinkel. Tagen från mitt förra jobbs takterass...
Zugersee är naturligtvis korrekt. Första bilden tagen i Zug längs strandpromenaden. Andra bilden från mitt gamla kontor som sagt, också i nordändan av sjön. Klara ledtrådar i båda bilderna: Rigi på andra sidan sjön, Pilatus borta till höger. Stanserhorn syns också. I andra bilden syns de vita topparna i Berner Alpen, inklusive Eiger.Jag har faktiskt hittat takterrassen, men det svaret offentliggör jag inte.
Sjön är såklart Vierwaldstädter See.
Edit: Skojade bara.... Zuger See...
Tror jag har en eller annan bild med Lac de Neuchâtel (Neuenburgersee som den kallas på tyska), får kolla runt lite för en senare gåta.Lac de Neuchatel
OK kör du, alla bilder utom Melchsee-Frutt är tillåtna.Jag kan anmäla mig frivillig annars![]()
Räcker ju med den halvan på rätt sida om Sveg...Det ser ju ut att vara lätt men nu har jag snart skannat hela den norska kusten fram och tillbaks...
Ja jag hoppas han med "rätt" sida om Sveg menade "norr om"..Räcker ju med den halvan på rätt sida om Sveg...Jag är tydligen lite för gammal för IT, blir bara som ett frimärke här så inte ens säker på att jag sett någon stad.
![]()