Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Grattis Dubbis! Det är från Belwobyn på Slalomsvängen i Åre. Litet högre upp än vad som framgick kanske. Typisk 80-tals färg på fasaden trodde jag skulle hjälpa. Man har dem nästan under sig om man åker WC eller VM6an.

Dubbis tur!

Kvällsbild från Slalomsvängen:

1621253975098.jpeg

WTF??
jag har sommarjobbat med att måla om de där grisrosa husen (Belwobyn). men jag trodde mig se att räcket vara falurött (därav gissningen på Fjällbyn). när jag tittar efter nu så ser jag att det är min gamla strykning av grisrosa som sitter kvar
Är du medskyldig till det där eländet!? :ROFLMAO: Ja det är fult.

Edit: Det där lät litet hårt från min sida. Jag håller dig inte skyldig. Grisrosa, tro det eller ej, med dragning åt aprikos, var det som gällde på 80-talet. Fast det är inget jag skulle ta med i min CV. Hoppas du får behålla ditt medborgarskap i Republiken Jämtland. Här finns många som kan lägga ett gott ord för dig om du får problem! :giggle:

Senast ändrad:
PE_20140314231326.jpg

Då kör vi igen!
1. Vilken skidort befinner vi oss i?
2. Vad heter berget/området vi ser på motsatta sidan?

Ser ut att kunna vara Vail backbowls du är i så då blir det väl Beaver Creek i bakgrunden
Helt rätt att det är Vail och bilden är mkt riktigt tagen på väg ner i Back Bowls. Dock är området vi ser på motsatta sidan en del av Vails skidområde (och den senast öppnade). @dannedieharder du hade ju rätt på det mesta så du kan lägga upp nästa bild men är det möjligen någon som tar vad området längst bort i bild heter?😉

Helt rätt att det är Vail och bilden är mkt riktigt tagen på väg ner i Back Bowls. Dock är området vi ser på motsatta sidan en del av Vails skidområde (och den senast öppnade). @dannedieharder du hade ju rätt på det mesta så du kan lägga upp nästa bild men är det möjligen någon som tar vad området längst bort i bild heter?😉
Då borde det väl vara Battle Mountain, fanns inte när jag var där -97 (eller ja berget fanns väl iof.)

Visst är det McGaig's Tower, Oban. @Kalle_Luzern tar ännu en gåta.

Stannade till i Oban på en rundresa i Skottland häromåret. Fantastiskt mysigt ställe. Bra mat och självklart dricka:)
Vore kul att komma till Skottland, inte varit där än... Oban levererar ju goda droppar. ;)🥃

Här en lite äldre bild, ursäkta lite dålig kvalitet... De inringade topparna är del av en kedja som har ett samlingsnamn. Vad kallas den?
002.png

Tillbaka
Topp