Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Är det så illa alltså.... :cry:
Man får ju tamejtusan ansöka om tjänstledigt för att hänga med i tempot nu....
Man kan sänka tempot när man vill emellanåt....man har ju 24h på sig. :)
Idag la jag in en växel efter att en viss jämtlänning ”provocerat” mig...😁;)

Bilagor

• 1621370753485.png
    1621370753485.png
    51 KB · Besök: 78
jag hade väntat mig en intifada av bilder på åar/forsar/sjöar i Härjedalen efter @STORPOTATEN s årliga fiskehelg. och så lämnar han bort bilden...vad har hänt?
Det skulle jag ju kunna göra naturligtvis, men tror inte det är rätt forum riktigt. Trots att det förekommer sporadiska bilder på stränder och annat obskyrt. :)
Dessutom är det köriga dagar nu, gubben måste i säng, så lika bra att ge bort bilden.... 😛

Senast ändrad:
Potätan is back! (y)
There is no way out of this business...:ROFLMAO:

”You can check out any time you like… But you can never leave!”

Den här trådens dragningskraft påminner om låten Hotel California, vars text lär handla om missbruk och beroende…

"We are all just prisoners here, of our own device"

Helagsfjället 1796 m ????? :unsure: :unsure: :unsure: ;)
visst är det Helags, sett från en lite lurig vinkel. Fotat från leden upp mot Sylarna (för 11 dar sen). Nu har du visat att du behärskar Helags från alla håll (vill minnas att du även tog @STORPOTATEN s Helags bild från en annan lurig vinkel..?). Då är det kanske dax att du gör en topptur på detta mäktiga fjäll!?

över till @PisteCarver igen ;)

Eftersom det är dags för en "jubileumsgåta" :), så blir temat ett annat.
Vad heter denna fantastiska paradisstrand som ligger på en thailändsk ö?
Detta var vid tidpunkten när vi tog bilden ett riktigt "backpackers paradise". För att komma dit blev man i den lilla hamnen (snarare en skraltig träbrygga) upphämtad av en gammal Landrover, som körde oss en timme genom djungeln på en gropig smal grusväg till andra sidan ön.
Nu har mycket av djungeln bakom stranden fått ge vika för hotell mm. och något "backpackers paradise" är det tyvärr inte längre.😢
Clip2480_.JPG

Så här såg det ut när man tittade ut från vår lilla bungalow som låg uppe på en höjd bland ett fåtal andra (samma strand som på första bilden).
Bilden därefter visar "vägen" som ledde fram till den här platsen där vi chillade i en vecka.
Clip2481_.JPG

Några bilder till.
Här utsikten från en viewpoint på ön.
1621423108337.png

Det var ingen trängsel på "vår" strand.
Clip2483_.JPG

Så här såg huvudorten på ön ut. Det var i stort sett bara den här lilla grusgatan och husen.
1621423845379.png

Senast ändrad:
Eftersom det är dags för en "jubileumsgåta" :), så blir temat ett annat.
Vad heter denna fantastiska paradisstrand som ligger på en thailändsk ö?
Detta var vid tidpunkten när vi tog bilden ett riktigt "backpackers paradise". För att komma dit blev man i den lilla hamnen (snarare en skraltig träbrygga) upphämtad av en gammal Landrover, som körde oss en timme genom djungeln på en gropig smal grusväg till andra sidan ön.
Nu har mycket av djungeln bakom stranden fått ge vika för hotell mm. och något "backpackers paradise" är det tyvärr inte längre.😢

Så här såg det ut när man tittade ut från vår lilla bungalow som låg uppe på en höjd bland ett fåtal andra (samma strand som på första bilden).
Bilden därefter visar "vägen" som ledde fram till den här platsen där vi chillade i en vecka.

Kan det vara Paradise Beach /_Patong Beach ?

Har lagt upp fler bilder.
Nästan helt oexploaterat då, men redan på 80-talet ändå ett mycket känt ställe bland backpackers.

En MYCKET bra ledtråd kommer lite senare om det behövs!

Haad Rin Beach?

Det finns banne mig fler stränder att googla på i Thailand än hamnar och slott i norra Storbrittanien:LOL:

Senast ändrad:
Kan det vara Lamai Beach på Koh Samui? Och ledtrådarna skulle bli vissa klippformationer med intressanta former (Hin Ta och Hin Yai)?

Haad Rin Beach?

Det finn banne mig fler stränder att googla på i Thailand än hamnar och slott i Norra Storbrittanien:LOL:
Nu blev det ju du som gav ledtråden!:ROFLMAO:

Det är inte den kända och beryktade (och ökanda) Had Rin Beach där man under de välkända Full Moon Parties kan beställa drinkar i hinkar och få omeletter lagade med "funny mushrooms"!

Men... nu bränns det!

Ok då fortsätter vi på strandtemat. Min sambo saknas i bild men det finns säkert någon fru därnere. Vart är vi? Söder om Sveg:)
bild1.png

Tillbaka
Topp