Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Exakt...Fyren är Dalarö skans på Stockskärsholmen. Dalarö skans är en gammal fästning, är det du tänkte på?
Vilket kan leda en in på Dalarövraket.
Vet i tusan om det var för lätt, jag råkade snubbla på en lista över fyrar med bilder. Annars hade man nog kunnat leta en del.Exakt...Finns en restaurang där också som det är öppet ibland. Man kan lägga till med båtarna. Det var kanske för lätt.
Din tur @Kalle_Luzern.
Så klart! Med Chlein Schiahorn med alla lavinstaket. Finns en fin vandringsväg där man kan se edleweiss där uppe.
Åhh, det växer Edelweiss där uppe!?Så klart! Med Chlein Schiahorn med alla lavinstaket. Finns en fin vandringsväg där man kan se edleweiss där uppe.
Din tur @dannedieharder
Edelweiss är bra (österrikisk).
Tyvärr bara blomman, ölen får man släpa upp själv.
I Ski Arlberg har jag aldrig skidat (bara druckit öl) men du är något på spåret. Den som kollar noga kan se två liftars toppstation på bergets rygg.Ser ut som österrikiska berg, men jag hittar tyvärr inga hållpunkter som kan "pejla in" terrängen åt mig.
Bara för att säga nånting och kanske få en reaktion/ledtråd så säger jag Trittkopf ovanför Zürs.
Liftstationerna har jag redan sett.I Ski Arlberg har jag aldrig skidat (bara druckit öl) men du är något på spåret. Den som kollar noga kan se två liftars toppstation på bergets rygg.
Nej toppen ni söker är drygt 340 meter lägre. En ledtråd är att bilden är tagen den 23 februari 2019Medrig, 2568 m?
Sportlov? Då är det nånstans i Saalbach. Mööööjligen HinterglemmEn ledtråd är att bilden är tagen den 23 februari 2019
Nope,inte i Saalbach. Inte heller var det sportlov (häruppe i norr har vi v 10)Sportlov? Då är det nånstans i Saalbach. Mööööjligen Hinterglemm
De stora frågan då är ju i vilken riktning liften går?Liftstationerna har jag redan sett.![]()
- Ok då, den övre av de två stationernas lift går rakt över dalen utan stolpar till en platå strax nedanför där jag stod när bilden togs.De stora frågan då är ju i vilken riktning liften går?
Ser att man lär sig åka skidor tidigt som norrlänning!Japp nog är det Härmelekopf. Datumet 23/2 var en vink till Skid VM 2019 i Seefeld.
Varsågod @PisteCarver
Luring i så fall, den gissade jag på igår (edit: i förrgår) om jag minns rätt!Schneefernerkopf, 2874/2875m?
Ja, det är Schneefernerkopf i Zugspitzmassivet.Schneefernerkopf, 2874/2875m?
Ja, och att <3000 m räknas som stort berg för PC!Luring i så fall, den gissade jag på igår (edit: i förrgår) om jag minns rätt!
Har han fotat alla toppar mellan Schwarzwald och Brenner, den där PC?![]()
Ja, det är ett stort (brett!) berg.Ja, och att <3000 m räknas som stort berg för PC!![]()
Håller med, men inte i Davos/Klosters.Liften du står under har stolpar som ser precis ut som Schieferbahn i Davos, men träden och den andra liften på tvären funkar inte...
Verkar stämma bra... Tror jag måste sparka några av mina spioner!Luftselbahn Brunni-Alp Geschwänd och Luftseilbahn Fräkmüntegg-Pilatus Kulm.
Japp, stämmer bra det! Bilderna från igår.Luftselbahn Brunni-Alp Geschwänd och Luftseilbahn Fräkmüntegg-Pilatus Kulm.
Japp, stämmer bra det! Bilderna från igår.![]()
![]()