Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Eller kanske sevärdheten är denna vägskylt från Dalarövägen? :unsure::)

1622622810483.png

Ser ut som österrikiska berg, men jag hittar tyvärr inga hållpunkter som kan "pejla in" terrängen åt mig.:unsure:
Bara för att säga nånting och kanske få en reaktion/ledtråd så säger jag Trittkopf ovanför Zürs.

Ser ut som österrikiska berg, men jag hittar tyvärr inga hållpunkter som kan "pejla in" terrängen åt mig.:unsure:
Bara för att säga nånting och kanske få en reaktion/ledtråd så säger jag Trittkopf ovanför Zürs.
I Ski Arlberg har jag aldrig skidat (bara druckit öl) men du är något på spåret. Den som kollar noga kan se två liftars toppstation på bergets rygg.

De stora frågan då är ju i vilken riktning liften går?
- Ok då, den övre av de två stationernas lift går rakt över dalen utan stolpar till en platå strax nedanför där jag stod när bilden togs.

Slänger in en bild till i gåtan också, inte för att den hjälper så mycket utan mest en skrytbild när dottern då 10 år skidar ner i rännan som startar vid den nedre liftstationen i den första bilden.

Luring i så fall, den gissade jag på igår (edit: i förrgår) om jag minns rätt!
Har han fotat alla toppar mellan Schwarzwald och Brenner, den där PC? :)
Ja, och att <3000 m räknas som stort berg för PC! :LOL:

Jag har ju haft några lätta på sistone, se om den här är lite mer att bita i. På bilden syns liftstolpar från två liftar. Vilka? Bilden tagen ca. 200 m från dalstationen för liften jag stod under.
IMG_2731.jpg

Liften du står under har stolpar som ser precis ut som Schieferbahn i Davos, men träden och den andra liften på tvären funkar inte...

Jobbar folk för en gångs skull, eller för svårt? :unsure: Ledtråd då, här en bild där man ser den ovan nämnda dalstationen. Den här liften är väl snarare ett lokalt Geheimtipp, den andra internationellt känd.
IMG_2730.jpg

Har åter igen en bild då som jag har lite dålig koll på Tror jag vet berget borta i horisonten till höger men inte exakt var bilden är tagen-bara vilket område så hjälp mig
Edit: namnet på bergstoppen i mitten vill jag ha svar på också eftersom jag tror det till höger är lätt.
Edit igen, efter en titt på Fatmap tror jag detta blir ganska lätt
45D42EAF-0FB8-42C5-BC65-FB9B488E96A6.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp