Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Man ser chateau de chillon mitt i bilden, sjön är lac leman och du är strax utanför montreux/veutaux
Det stämmer. Glion heter byn/förorten ovanför Montreux för att vara precis. Går en bergbana upp dit från sjön mitt emellan Montreux och slottet.
Om man intalar sig själv och försöker så ser man att det är Dents du Midi i molnen i bakgrunden. ;)

Din tur @Bgn !

Var är vi nu (namnet på ögruppen)?

Ledtråd:

DSC_0071.JPG
DSC_0218.JPG

Senast ändrad:
"Det e bar o googl", sade Ingemar Stenmark 1976! Nu tillbaks till skidåkning. Var är det bra att övernatta, när man vill ha bra toppturing i närheten? Jag frågar nu namnet för gården, eller byn.
P4050837.jpg

Nu måste jag lägga mig, även det är så varmt som fan. Jag tror ca. 30 grader ännu. Ni säger ofta, om platsen är norr eller söder om Sveg. Jag tittade på kartan och måste säga, nu vet jag inte.

Go Morgon! Havet ligger bara några hundra meter bakom mig, som tog bilden. Halvor Hagen har gjort en mycket fin guide bok om området. I bilden kan ni (nästan...) se två toppar som båda har namn, som börjar med Sk, men har inte samma namn.

Det ær Romsdal, Innfjorden, Lensmannsgarden
Just så! Om man måste tura, då är Romsdalen mitt favoritställe. Nära Innfjorden kan man hitta flera över 1500 meters toppar, men också mycket lägre och enklare för oss gamla tjockisar.

Lensmannsgarden kan jag rekommendera varmt! Mycket bra pris/kvalitet nivå.

Ser ut som en fin plats och prisvært boende, kan absolut vara ett boendealternativ næsta år. Lensmannsgarden hittade jag inte på booking eller airbnb så det var lite lurigare att hitta fram till rætt plats.

Ser ut som en fin plats och prisvært boende, kan absolut vara ett boendealternativ næsta år. Lensmannsgarden hittade jag inte på booking eller airbnb så det var lite lurigare att hitta fram till rætt plats.
Urpu H berättade oss om stället. Jag tror, att många turister reser dit för att fiska i Innfjorden. Där kan man hyra också motorbåtar.

Tillbaka
Topp