Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Är det månne semestertiderna som gör det tomt på forumet?
Tar en som kan vara väldigt lätt….
Vad heter vägen som dottern står vid och vad är så speciellt med den?
Bonusfrågor: namnen på de två bergen som ligger i direkta närheten och de tre skidanläggningarna som också ligger i närheten men inte på de två bergen som efterfrågas.

Bilagor

• AC49FF8C-858A-45ED-AA7C-5340377DA302.jpeg
    AC49FF8C-858A-45ED-AA7C-5340377DA302.jpeg
    190.7 KB · Besök: 66
Senast ändrad:
Häftigt med bilen, har inte testat med skate eller cykel men planerar det.
Har provat med skidor men det märktes inte av : )
Finns en sådan vid Gudhjem på Bornholm också.
Heter "Magnetbakken".
1624284877679.png

Har provat den från stillastående och bilen kommer till slut upp i 50 km/h.
Måste förstås vara en optisk synvilla.... :unsure:
Men känns lite "weird" ändå.

Kan inte falla in i lovorden, var där med några bekanta för ett par år sedan och det mest överprisade café med standardprodukter som jag varit på.
50 kr för en vanlig kopp bryggkaffe.:rolleyes:
....och inte kunde man få riktigt kaffe heller (undrar vad en riktig espresso hade kostat om de hade haft det...)

Hmm. Är det nu jag ska bestämma om Christiam hade tillräckligt rätt eller inte?!

Tycker att där är fint men instämmer i kritiken främst när det gäller prisnivån. Åt en av de godaste räkmackorna någonsin. Och den näst dyraste… Den dyraste var nog på Gothia Towers i Göteborg men den här var snäppet bättre.

Vinsten går till PC för korrekt svar, medan Christiam får ett hedersomnämnande. Och Kalle får ett glatt tillrop! :-)

Hmm. Är det nu jag ska bestämma om Christiam hade tillräckligt rätt eller inte?!

Tycker att där är fint men instämmer i kritiken främst när det gäller prisnivån. Åt en av de godaste räkmackorna någonsin. Och den näst dyraste… Den dyraste var nog på Gothia Towers i Göteborg men den här var snäppet bättre.

Vinsten går till PC för korrekt svar, medan Christiam får ett hedersomnämnande. Och Kalle får ett glatt tillrop! :)
Ursäkta min "sågning" av stället - har inte provat deras räkmacka!
Minns att en kopp bryggkaffe ur en kanna och "en liden kaga" till det, kostade 100 SEK per person. :rolleyes:
Håller dock med om att stället har mer mysfaktor än Gothia Towers.

Snart blir det berg och snö igen!🏔️🚠❄️:)

Kan inte falla in i lovorden, var där med några bekanta för ett par år sedan och det mest överprisade café med standardprodukter som jag varit på.
50 kr för en vanlig kopp bryggkaffe.:rolleyes:
....och inte kunde man få riktigt kaffe heller (undrar vad en riktig espresso hade kostat om de hade haft det...)
Usch då, som med allt annat så var det bättre förr : )

Usch då, som med allt annat så var det bättre förr : )
Absolut inte!
Gastronomi och dryck är mycket bättre i Sverige idag än för 25 år sedan. :)
Men när vi nu hade caféer och kaffe på tapeten, så finns det bara två länder i världen som man generellt sett kan räkna med att få bra kaffe i:
Spanien och Italien.🇪🇸🇮🇹:coffee:

Ingen direkt känd topp, men måste synas bra där runt Ischgl! Tyckte snön såg så kramig ut, så först tänkte jag sommarskidåkning...

Min tur med en topp idag då! 😄 Namn och höjd?
Visa bilaga 10675
En Påskresa till Ischgl var det.
Fluchthorn är ändå högsta toppen i Silvretta massivet (högre än mer känd Piz Buin).

Bilden tagen mot syd ungefär. Det vita framför berget är glaciär.
Passvägen i topp 5 högsta körbara i Schweiz.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp