STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det där måste välan vara Jakobshorn?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det måste det.Det där måste välan vara Jakobshorn?
Tack tack!Ja, det måste det.Första snön typ i oktober förra året, utsikt från balkongen i lägenhet jag hyrde förra sommarsäsongen.
Välkommen tillbaka @STORPOTATEN![]()
Jaha jaha...alldeles för lätt tydligen. Hann ju knappt släppa en fjärt.Lago Maggiore med Locarno/Ascona där nere?
Nu går jag långt off topic med en följd fråga.Japp, Världens högsta kustlinje, 286 möh är svaret jag sökte. Hade jag stått på samma plats för ca 10 000 år sedan hade jag varit blöt om fötterna och antagligen varit helt omedveten om vilket stup som befann sig framför mig.
Varsågod @Kalle_Luzern
Rätt karakteristikt med den floddelta-liknande udden som Maggia har byggt upp över åren.
Fel land. Ser att det finns två toppar med det namnet? Högre än den ena, lägre än den andra.Pointe du génépi?
Vi har lämnat Engelberg.Trodde vi hade lämnat Engelberg området för en gångs skull...
Men då vet jag vart jag ska leta![]()
Close but no cigar.Kan det va pizzo campolungo?
Ja, Pizzo Forno (Pizzaugnen?!Pizzo Forno?
Nej bilden är tagen norr om ditt vardagsrumkan det vara Sonfjället eller kanske fjället bredvid (utanför Linsell)?
Nej bilden är tagen i JämtlandBorgafjäll
NejSösjöfjällen?
Funderade lite på det. För det första: fanns ju inget hav innan isen smälte, så tänker att allt som hänger ihop som berggrund var mer eller mindre lika mycket nedtryckt. Om det var ett stup där för 10000 år sen (under vattnet) är väl svårare att spekulera om. Beror på hur mycket sediment som kunde ligga där och bilda botten? Troligt att det kanske låg en del, som sen spolades bort från klippan i takt med landhöjningen? Obrant lär ju inte havsbotten varit dock...Nu går jag långt off topic med en följd fråga.
Fanns stupet för 10 000 år sedan? Landhöjningen började när isens tyngd smällt bort. Eller var havsbotten också nedtryckt och stigningen sker där också?
En ärlig fråga, inget larv om att försöka rätta någon.
Nej men väldigt nära...Anarisfjällen då?
Ivo verkar inte på hugget...Oviksfjällen var det jag sökte, och där ingår ju västerfjället.
Först till kvarn @Kalle_Luzern @Ivo del Brallo![]()
Varför stiger man upp kl 06.32 på Midsommardagen?Tackar! Då får vi se hur pigga och alerta ni är så här på midsommardagens morgon???
(Risk att jag inte är så snabb att rätta ev inkomna förslag....)
Vad heter liften som bilden är tagen från?
Visa bilaga 10714