Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Den där går ju inte att svara fel på… såvida man inte svarar något annat än det man tänker på. Vilket blir svårt att kontrollera.
Jag tänker på marängsviss. Jag tänker också på PC som nog börjar få allvarlig snö-abstinens…

Nej, helt fel.
Namnet på maträtten har en koppling till namnet på det man ser mitt i bilden!
Har varit uppe här tidigare i tråden.
@fredw borde veta…. ;)

Rätt!
Hade ni glömt rotmosglaciären (Rotmoosferner)?
Förra gången den var uppe så sa @fredw att den skulle han aldrig glömma!;)
Nedan en närbild på den mäktiga rotmosglaciären.
1629908801617.jpeg

@KaitsuH så är det. Intill berget Kanin. Färdas man norrut genom Sočadalen och över Vršičpasset kommer man till Kranjska Gora.
Vi skall dit igen i oktober. Vi har varit där flera gånger, bästa flugfisket i hela Europa, och ok lätt forspaddling. Lasko är bättre än Union!
Men nu är vi i Sverige
thumbnail_IMG_2501.jpg
. Var har man så lätta björk kubbar, och varför? (är de kubbar, ved är de inte?)

Ok, inte heller någon lätt bild... Ledtråd nu innan läggdags: berget till höger har varit med på bild några gånger ur mer smickrande vinklar. Senast på bild från KaitsuH tror jag. :unsure:

Jag har ungefär lika långt hit som till där bilden jag hade med igår förmiddag är tagen. Berget till höger delar namn med fjäderfän...

PC, rotmos är en av de få maträtter som jag inte gillar. Inte ens den skånska variant som min svåger en gång försökte laga för min skull (den fick dock betyg 6 av 10).
Men visst borde jag ha gjort kopplingen i din eleganta fråga! 😄

Kan det vara Grosser och Kleiner Mythen vi ser i bild och då borde fotot vara taget strax utanför Ibach typ. Får inte ihop det med en fågel men hoppas att det finns någon koppling på tyska som jag inte kan:)

edit: om jag har rätt på bergen så borde nog fotot vara taget i Brunni och på kvällstid då.

Senast ändrad:
Inget rätt än. När hade KaitsuH bild på Mythen eller Birkenstock?! :ROFLMAO:
Här kommer en bra ledtråd för stammisar i tråden. Berget till höger har även varit på bild från PC, fast han inte varit där!
Påminnelse, söker namn på ort/dal, inte bergen. :)

Snödjup

Tillbaka
Topp