Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Grejen var ju att jag inte var i rätt dal. Fel Brunni😂
Nåväl, vart har vi hamnat nu?
F9672008-6A21-4DEC-BB88-B90A0B355D91.jpeg

Ledtråd 1:
1629976775635.png

Senast ändrad:
Visst är det den lilla byn Unstad, lofotens surfmecka, som ligger där nere i dalen och det ger vi rätt för.

Spenderade några sommardagar där för något år sedan och varvade surf med löpturer och vandring i de omkringliggande bergen. Fantastisk vackert.
Go ahead @Kalle_Luzern

Senast ändrad:
Visst är det den lilla byn Unstad, lofotens surmecka, som ligger där nere i dalen och det ger vi rätt för.

Spenderade några sommardagar där för något år sedan och varvade surf med löpturer och vandring i de omkringliggande bergen. Fantastisk vackert.
Go ahead @Kalle_Luzern
Ser fint ut! Tänkte Skottland först, men lutfisken hjälpte. ;)

Till vilket skidområde hör liften i bilden?
IMG_2997.JPG

Förra gången jag bildgooglade mig igenom Österrikes 7654 kyrkor så visade det sig att frågebilden visade ett ”torn”, inte en kyrka… fast detta ser verkligen ut som en kyrka.

Jag är ganska säker på att det är en kyrka. Det kom och gick nån präst och flera nunnor och klockringningen var mycket påtaglig. Bilden är tagen från balkongen till mitt rum där jag avnjöt en kall öl efter många timmar på vägarna. Kan dock inte lova att det är i Österrike man ska leta.

Vad kallas denna vackra plats? Temat är förstås berg, men denna gång noll meter över havet. Se där, redan en ledtråd!

1630040757553.jpeg

ledtråd:

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp