PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Fru PC har varit där, räknas inte det?Berget till höger har även varit på bild från PC, fast han inte varit där!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fru PC har varit där, räknas inte det?Berget till höger har även varit på bild från PC, fast han inte varit där!
Danne jag säger detsamma, lätt att leta sedan du satt fingret i rätt dal typ så du får gärna köra på, dags för lunch mm här.Hade inte tagit det utan Alfred E Neumans assistans och har inte tid att följa tråden på någon timme så varsågod @fredw
Fru fredw som def är skåning kallar dylika tingestar (som hon inte gillar) för slöfsersBirkenstock är väl ”träbonnar”?
(ni som kan skånska förstår)
Bra @fredw , massor av viktig allmänbildning för icke-skåningar.Fru fredw som def är skåning kallar dylika tingestar (som hon inte gillar) för slöfsers
Skånska ord och uttryck - Stängt
Skånska ord och uttryck, dialekt ord och uttryck Skåneskanskaord.sajtverkstan.net
Skånska ord och uttryck - Stängt
Skånska ord och uttryck, dialekt ord och uttryck Skåneskanskaord.sajtverkstan.net
Jag har lärt mig mycket om skåningar, när jag har lyssnat på Eddie Meduza! https://blogg.nsk.se/2010/02/10/han-sjong-for-verklighetens-folk/Bra @fredw , massor av viktig allmänbildning för icke-skåningar.![]()
Ser fint ut! Tänkte Skottland först, men lutfisken hjälpte.Visst är det den lilla byn Unstad, lofotens surmecka, som ligger där nere i dalen och det ger vi rätt för.
Spenderade några sommardagar där för något år sedan och varvade surf med löpturer och vandring i de omkringliggande bergen. Fantastisk vackert.
Go ahead @Kalle_Luzern
Nej, men du är i rätt del av landet.Jochpass ovan Engelberg/Trübsee?
Kikade du också i en annan tråd?Måttsund?
Nej? Har jag missat nåt?Kikade du också i en annan tråd?![]()
Nej, vi är söder om huvudkammen den här gången.Grindelwald?
Ei ei, nej nej!
Nej, se ledtråden ovan!Kandersteg?
Men det är ju inga flaggor på bilden!!! Hur ska vi då veta vilka länder det är???Nej, se ledtråden ovan!
Två länder syns i bild.
Tycker mig skymta en röd-vit bredvid lifthuset. Med ledtråden ovan borde det gå att räkna ut det andra.Men det är ju inga flaggor på bilden!!! Hur ska vi då veta vilka länder det är???![]()
Korrekt, det är sittliften från Cardada till Cimetta. Dolt av träden ligger toppstationen för gondolen som kommer upp från utkanterna av Locarno. Lago Maggiore som skymtar.Cimetta, man ser Schweiz och Italien?