Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Aah... där blev jag lurad, trodde att det var en kvällsbild och tittade från fel håll.
Men @Kalle_Luzern är ju morgonpigg och det är en morgonbild!
Bilden är tagen från Lungern.
Så är det! :) Härligt "hög" höstluft i mitten av oktober för 3 år sen, strax före 9. Wilerhorn igen i bild, var med i en bild förra veckan, och har även haft med en bild med Obwaldens sjöar tagen uppe från toppen. Den nya gondolen från Lungern är precis utanför bild till höger.

@PisteCarver igen då!

Nebel-Wetter.
Då lockar Apres-Ski!🥳🍻
Vilket Apres-Ski ställe är jag på väg att gå in på här?
1630351954468.png

Trodde inte den skulle ställa till problem, men kanske stressigt på jobben en tisdagsmorgon...
I bilden syns en känd "knutpunkt" i ett bekant skidområde, där liftar kommer från flera håll och binder ihop orter. Liftarna bakom min rygg (och "flygande mattan" där till vänster) ingår i samma område. Man ser även högsta liftstationen i området, på över 2800 m.

Ledtråden hjälpte mycket!
Nu har jag två gamla och mycket dåliga bilder. Jag har kanske tagit dem med en potatis, eller öl flaska, minns inte alls.
Vilket skidområde? Vi i den här kedjan
SAM_0536 2.jpeg
SAM_0541.jpg
har varit nära detta skidområde många många gånger, men hittills inga bilder från just därifrån. Och i Österrike.

Nej. Ni alla har rest för öst. Den där dalen där nere är stor och lång, och båda sidorna av dalen har flera över 3000 högra berg. Deras namn och höjd har frågats här allt för många gånger.

En annan ledtråd:

Bilagor

• 250px-The-sound-of-music.jpg
    250px-The-sound-of-music.jpg
    33.7 KB · Besök: 77
Din tur igen @Kalle_Luzern ! Hochoetz är ett bra område, då det är allt för mycket folk i Sölden. Där får man åka nästan ensamt, och billigt.
Där nere floder Ötztaler Ache, en mycket fin paddel älv. Men bara ännu: http://stubaiwasser.at/planned-hydro-power-projects-in-oetztal/

Fruktansvärt!
Fattade inte ledtråden med Sound of Music, men de övriga hjälpte. (y)
Trist när de dämmer floderna, är väl tyvärr oundvikligt om vi ska komma bort från fossila bränslen.:(

I vilken liten håla finns den här hamnen?
IMG_2792.JPG

P.S. The Sound of Music berättar om von Trapp familjen. Och de verkligen bodde nära Tumpen, några km från Hochoetz-Oetz-skidområdet.

@STORPOTATEN är tillbaka, visst är det Lake Tahoe i bild fotat från Heavenly. I dagarna är stora delar av området täckt av brandrök från de stora skogsbränderna som precis härjar runt hörnet.

@STORPOTATEN är tillbaka, visst är det Lake Tahoe i bild fotat från Heavenly. I dagarna är stora delar av området täckt av brandrök från de stora skogsbränderna som precis härjar runt hörnet.
Japp, tillbaks från vidderna i norr, där fisket för övrigt var skit.:( Får hoppas @KaitsuH hade bättre lycka med öringarna igår kväll.

Men denna bilden är söder om Sveg och kan kanske vålla en del huvudbry - vad heter skidorten?

1630485573562.png

Drar till med en snabb chansning från höften - Sainte-Foy? Liften ser gammal ut, kanske är den utbytt?

Tillbaka
Topp