Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter detta delskidområde där vi står (som ingår i ett större liftsystem)?
1631373433401.png

3 min... fullt godkänt! (y)
Rastkogel är det, i mitten syns Eggalm och bakom mig på andra sidan en bergskam finns hela Horberg/Mayrhofendelen. Allt sammanbyggt och kallas "Zillertal 3000".
Längst uppe i vänstra hörnet syns för övrigt nedre delen av Tuxer Gletscher.

Över till @Kalle_Luzern !
Kände igen bergsväggen där som vetter mot glaciären. :)
Här kommer så klart en bild från morgonens lilla "promenad". :cool: Får kanske spä på med ett par ledtrådar sen... Vad heter glaciären där uppe, längst bort i bild? Ser ut som två glaciärer nu, men historisk en så delar namn på kartorna.
IMG_3243.JPG

Jag hade tänkte ta en soppa som är populär som skidlunch här nere i tyskspråkiga länder som ledtråd, men din funkar också. (y)
Bilden för övrigt tagen från ett berg med skidområde!
Ja, och då stämmer ju även stavningen bättre! (y)
Fast inte säkert att alla känner till den maträtten, finns som "Knödel" också. (och smakar bättre än rotmos ;))

Här en bild tagen ca. 15 minuter tidigare. I den ser man de lite mer uppenbara glaciärerna i slutet av dalen. De här syns från byn, den i gåtan däremot inte.
IMG_3239.JPG

Jag var åtetigen inte långt hemifrån, efter lunch i byn tog tåg+buss ganska exakt 1 timme. Skidområdet jag gick igenom är det mindre i den här kända skidorten. Glaciärens namn går att hitta på Google maps…

Oj, tackar. Har varit bara en gång i Cervinia. Men, inga träd i bilden, så tänkte att det måste vara något högre ställe.

Nu har jag igen nån liten dålig "thumbnail" bild, vet inte varför. Men, vilken liten
thumbnail_IMG_2299 2.jpg
by/dorf kan man se där nere i bilden?

Inte varit på någon av dem orterna, så blev ju att leta på kartan... :rolleyes:

Bjuder på en lätt så här på söndag eftermiddag. Nu börjar molnen spricka upp här, imorse var det redan så här fint på ett annat ställe. Var?
IMG_3259.JPG

Jag "befriar" dig från bildgåtan; Kalle.;)
Du är på väg upp till Furkapass och på din fina höstbild kan man bl a se Weisshorn, Dom och Alphubel i bakgrunden.

Var på väg ner faktiskt, och skulle nog säga sensommar. ;) Resten helt korrekt så klart! Tagen ett par kurvor upp från Belvedere.

Din bild @PisteCarver
Ajdå! Det var svårbedömt om du var på väg upp eller ner. ;)

Då kör vi en vacker och ganska enkel bildgåta.
Potätan är nog offline annars hade det varit över på en minut.
Vad heter liften på vänstra sidan berget?
1631460645943.png

Tillbaka
Topp