PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Vad heter detta delskidområde där vi står (som ingår i ett större liftsystem)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok, får väl ha lite överseende med stackare som måste boka färja för att få åka skidor.Sitter vid datorn just nu och håller på att boka färjebiljett till nästa skidresa, så ni får vänta en stund.![]()
Jag brukar se det från den positiva sidan:Ok, får väl ha lite överseende med stackare som måste boka färja för att få åka skidor.![]()
3 min... fullt godkänt!Rastkogel?
Kände igen bergsväggen där som vetter mot glaciären.3 min... fullt godkänt!
Rastkogel är det, i mitten syns Eggalm och bakom mig på andra sidan en bergskam finns hela Horberg/Mayrhofendelen. Allt sammanbyggt och kallas "Zillertal 3000".
Längst uppe i vänstra hörnet syns för övrigt nedre delen av Tuxer Gletscher.
Över till @Kalle_Luzern !
Stämmer nog rätt bra ja.Syns rätt så tydligt att glaciären för inte så länge sedan har täckt den här ytan.
Visa bilaga 11723
Jag hade tänkte ta en soppa som är populär som skidlunch här nere i tyskspråkiga länder som ledtråd, men din funkar också.Verkar vara en "svinig" glaciär.![]()
Ja, och då stämmer ju även stavningen bättre!Jag hade tänkte ta en soppa som är populär som skidlunch här nere i tyskspråkiga länder som ledtråd, men din funkar också.
Bilden för övrigt tagen från ett berg med skidområde!
Så nära, men ändå inte rätt. Se PCs ledtråd och kolla kartan igen.Grassengletscher?
Fel, men rätt landMadonna di Campiglio?
Cervinia är det, över till @KaitsuHCervinia?
Den gamla nedlagda toppstationen Furggen i bilden?Cervinia är det, över till @KaitsuH
Ja det är furggenDen gamla nedlagda toppstationen Furggen i bilden?
Inte Mandarfen, men, du är redan ganska nära.Mandarfen?
Ja, Hochsölden! Alla, som har åkt från Sölden skidområdet ner till Sölden har åkt förbi Hochsölden. Denna dag hade vi inte alls snö, det var jullovet. Men då började det tok snöa, snöade flera dagar i rad.Hochsölden då?
Var på väg ner faktiskt, och skulle nog säga sensommar.Jag "befriar" dig från bildgåtan; Kalle.
Du är på väg upp till Furkapass och på din fina höstbild kan man bl a se Weisshorn, Dom och Alphubel i bakgrunden.
Ajdå! Det var svårbedömt om du var på väg upp eller ner.Var på väg ner faktiskt, och skulle nog säga sensommar.Resten helt korrekt så klart! Tagen ett par kurvor upp från Belvedere.
Din bild @PisteCarver
Då kan du berätta hur många fhm denna ganska nybyggda fantastiska kabinbana övervinner...?Hehehe....sitter precis och kollar boenden i Garmisch 2 dgr i april...![]()