Black-Daimond
Aktiv medlem
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Det märkligaste med Åre är ju investeringsviljan för "Million Programmet" i Sadelen kontra oviljan från Skistar att ens ersätta 1000m liften som de monterade ner. Annat exempel är lokaltrafiken i Björnänge, sälja fastighet är mera lukrativt en att bygga infrastruktur till denne.
Det skulle varit önskvärd att lokala näringslivet investerade i liftarna då det är uppenbart att det är bra tider för dom, att tro på att fastighetsutvecklarna från "Ängelholm" kommer investera i liftkapacitet ser jag som lite troligt om det inte gynnar en framtida byggverksamhet. Bygglov/planprogram överklagas och drar ut på tiden, vilket gör det hela till ett moment 22.
Mitt sportlov blir Gressoney, fast jag äger lägenhet centralt i Åre. Hyr ut den till någon annan som gillar att stå i kö..
Är benägen att hålla med och i Vemdalen har man varit väldigt aktiva med att driva på SkiStar. Får inte samma bild o Åre, det är väl bara Tegefjäll och alla stugägare där som investerade i Tegeliften. Destination Åre borde ha hjälpt till med Tusenmetersliften. Är det 5 år sedan den försvann mkt märkligt och sorglig historia.
Utöver det så behöver hela Duved en overhaul breddning av backar, belysning etc.