Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja, precis. Fotograferat i Bern, och temat för det här hjärtat som synes Lichtenstein. Något konstprojekt för välgörenhet som precis startat på Waisenhausplatz. Här en annan vinkel där man ser några fler av dem.
IMG_3373.JPG

Din tur @PisteCarver

Tyvärr är du bänkad på nästa @Kalle_Luzern , sorry.
Det blir ju naturligtvis också en bra ledtråd…;)
Vad heter de två skogsklädda topparna i bakgrunden?
(kan hända att jag inte kan kolla de närmaste timmarna)
1633696999877.jpeg

Hade de kullarna legat här i Skåne hade de varit beklädda med liftar och snökanoner båda två och haft varsin alpinklubb.
Funderar på var jag ska börja, kanske bakifrån på listan av Schweiz 10000 högsta berg… Nej det får bli litet Google Street view.

Hade de kullarna legat här i Skåne hade de varit beklädda med liftar och snökanoner båda två och haft varsin alpinklubb.
Funderar på var jag ska börja, kanske bakifrån på listan av Schweiz 10000 högsta berg… Nej det får bli litet Google Street view.
Eftersom Kalle blev bänkad på några ”små kullar” så behöver du nog inte leta i hela Schweiz.;)
Och en ledtråd till:”Kullarna” är högre än Åreskutan.

Ja, ja! Men även det minsta träsket: Och där finns ett hamn, turbåtar, en segelklubb med flera Swan-båtar osv.

Senast ändrad:
Så här kan vi väl inte hålla på hela helgen - ge folket lite riktiga ledtrådar istället för de där...minst sagt kryptiska. 😉

Visa bilaga 12346
Kör en bit fram på motorvägen och man ser topparna som frågan gäller.
@fredw hade ju redan gjort en Google street view touchdown precis vid foten av bergen. Det var bara kvar att lägga i ”putten”.

Men du kan väl ge svaret @STORPOTATEN ?;)

EDIT: Vinet är slut och det är dags för…. Grappa!🥃:)

Nytt försök, vi börjar närma oss... Det visar sig att jag var vänd åt fel håll på den där vägen...

Gissar på Pilatus utanför bild till höger... vad har vi mer i den riktningen... Schimbrig, Napf, Beichle, Schrattenfluh... take your pick...

1633772194333.png

Det är riktigt att man ser den vänstra kanten på Pilatus i höger bildkant.
De andra bergen som du nämner ligger för långt bort för att kunna ses.

Hohflue till vänster... men Jänzi m fl ligger strax bakom och Buch precis före, på samma "kam".

First ligger nånstans i linje med den till höger... hittar inte något namn på topparna framför First.

Ja har redan hittat en topp/ås strax ovan Heiti/Alpeli, tror det är den, men hittar inget namn.
Ja, den ger vi rätt för, det är en förtopp till Schrotenegg (jag hittar heller inget namn på den), och Hohflue till vänster.
Bilden är tagen ungefär vid krysset och det låga berget mitt i bilden (magenta) är Drachenflue.
Bra jobbat @fredw , din tur!
1633774167715.png

Den var litet... ähum, en topp nära Luzern som inte ens Kalle eller du själv hittar namnet på... :ROFLMAO: Jag ska förresten inte avslöja hur långt jag klickad mig åt fel håll på motorvägen innan det gick upp ett ljus.

Jaha, kommer strax, ska ner och rota i källaren bara!

Ja, den ger vi rätt för, det är en förtopp till Schrotenegg (jag hittar heller inget namn på den), och Hohflue till vänster.
Bilden är tagen ungefär vid krysset och det låga berget mitt i bilden (magenta) är Drachenflue.
Bra jobbat @fredw , din tur!
Förtopp som är högre än huvudtoppen, men utan namn. :rolleyes: Zoomar man rejält på swisstopo ser det ut så här:
1633774550916.png

Min dåliga ledtråd då? @fredw var på A8, bilden tagen från A2. :ROFLMAO: Idag var de två kullarna för övrigt i dimma när jag körde hem från säsongspremiären. ⛷️ ;)

Tillbaka
Topp