Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Här har vi uppenbarligen en sjö, men vad heter den lilla sjön?

1636474564644.png

Helt rätt! Jag var rädd för att den skulle vara lite väl enkel för dig….😉
Har ju inte varit där på vintern, men Piz Medel som syns mitt i bild hade jag ju med nyligen. (y)

Den här kanske blir lite mer att bita i. Som ledtråd har jag haft med minst två bilder från samma promenad tidigare. Var är bilden tagen?
IMG_2958.JPG

Har ju inte varit där på vintern, men Piz Medel som syns mitt i bild hade jag ju med nyligen. (y)

Den här kanske blir lite mer att bita i. Som ledtråd har jag haft med minst två bilder från samma promenad tidigare. Var är bilden tagen?
Visa bilaga 13154
Jaja....från en av dina tusentals promenader i bergen alltså. Dåsa, det här går snabbt! 😉 :LOL:

Ser ut som en häxkittel… kanske nära de där nunnorna på vägen upp till Engelberg? Vid Maria Rickenbach?

1636488604719.png

Visa bilaga 13154
Den här ser iofs något högre ut, men vafan, något måste man ju slänga in - Haggenspitz?

Den här ser iofs något högre ut, men vafan, något måste man ju slänga in - Haggenspitz?
Lite längre hemifrån, och rejält högre berg runt det här stället. 😉
Inte i Engelbergertal heller @fredw

Liten ledtråd innan jag slocknar: "orten" delar namn med en närliggande glaciär. Imorrn bitti tidigt lägger jag upp en bild på känt berg i närheten. :sleep:

Senast ändrad:
Frågade var bilden är tagen, men vill inte vara petig. :LOL: Stod i Rosenlaui när jag tog bilden. Wetterhorn i ledtrådsbilden (men var väl uppenbart för alla? ;) ).

Din tur @STORPOTATEN

Här är (Klein) Wellhorn i lite annan vinkel och med mindre moln.
Klurigt, blev dock bra mycket enklare med Wetterhorn i blickfånget. :)
Tar en som kan vara relativt enkel då.. Vad heter den lilla lilla "byn" (snarare knutpunkt) som ligger längst ner i dalen här?
1636527054589.png

Senast ändrad:
Hmmmmm…..
Tycker mig ha klivit över bergskammen och åkt ner på baksidan några gånger och dessutom tror jag att vi släpat med din BFF Flarne ut till höger i bild någon gång….
Och till den lilla byn kommer man väl ner när man gjort skidsystemets hemligaste åk, som ligger mitt i blickfånget för alla som tar den blåsigaste liften….??🤔

Hmmmmm…..
Tycker mig ha klivit över bergskammen och åkt ner på baksidan några gånger och dessutom tror jag att vi släpat med din BFF Flarne ut till höger i bild någon gång….
Och till den lilla byn kommer man väl ner när man gjort skidsystemets hemligaste åk, som ligger mitt i blickfånget för alla som tar den blåsigaste liften….??🤔
Stämmer bra det, och här har vi den nästan svimfärdige Flarne på väg upp på den där högersidan...
1636532752049.png

Vi tar ett citat ur Bondfilmen "Golden Eye" - "Yes, I am invincible"!;)
(gick inte så bra för skurken som sa citatet iofs...:unsure:)
Den lilla byn heter Siviez.
Visst är det så att det är Siviez. Och Flarne försökte vi för övrigt släpa med upp till Col d'Orchera. Men det gick inte så bra, så jag fick ta med honom ner igen. :)
Nu @PisteCarver har du utlovat spännande grejjor!

W(h)i(t)ch Peaks ?
Nu gäller det att skruva upp volymen på datorn eller mobilen för att komma i rätt stämning!:devilish:🤘🔊
I ett par decennier har jag "degraderat" mig själv till en pisträv, men förra veckan har jag försökt att gå ur min comfort-zone och hitta tillbaka till det som jag för länge sedan tyckte var allra roligast med skidåkning.

Er uppgift blir att försöka namnge så många bergstoppar som möjligt som ni kan se i videon nedan.
Självklart måste ni också namnge låt och artist(grupp) för den grymt bra musiken.
Och tro det eller ej @STORPOTATEN , jag gillar sådan här musik också!🤘;)

Skicka era svar i ett PM till mig fram till kl 18.00 i kväll.
Jag kommer att offentliggöra vinnaren under kvällen.
God jakt! 🌋

W(h)i(t)ch Peaks ?
Nu gäller det att skruva upp volymen på datorn eller mobilen för att komma i rätt stämning!:devilish:🤘🔊
I ett par decennier har jag "degraderat" mig själv till en pisträv, men förra veckan har jag försökt att gå ur min comfort-zone och hitta tillbaka till det som jag för länge sedan tyckte var allra roligast med skidåkning.

Er uppgift blir att försöka namnge så många bergstoppar som möjligt som ni kan se i videon nedan.
Självklart måste ni också namnge låt och artist(grupp) för den grymt bra musiken.

God jakt! 🌋
Jösses! 😲
Dels för att det faktiskt var en riktigt bra låt! (y)
Och dels för att det är ett smärre heltidsarbete att ta ut alla hundratals toppar i filmen... herrejevvlar 😦

W(h)i(t)ch Peaks ?

God jakt! 🌋

Shit!!! Jag ser att detta leder rakt ner i fördärvet!!! Inom kort lär ju du o @STORPOTATEN göra helsäsong i Engelberg där ni pumpar puder till skränig rockmusik på vardagarna och turar på alla toppar i närområdet med @Kalle_Luzern som guide på helgerna…. 🤔

Tillbaka
Topp