Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Sådär ja @STORPOTATEN! Precis, sand från Saharaöknen i kombination med midnattssol som gav de speciella färgerna på toppbilden. Nu kan jag lägga mig med gott samvete. Kör vidare! 👍

Sådär ja @STORPOTATEN! Precis, sand från Saharaöknen i kombination med midnattssol som gav de speciella färgerna på toppbilden. Nu kan jag lägga mig med gott samvete. Kör vidare! 👍
*pust* zoomen lurade mig där...😓
Tjäktjahjälmen, wtf is that? ....Det finns så sjukt många berg i Sverige man inte har koll på!
Ok, kör en lite simplare variant. Vilken ort?
1637182625711.png

Rågsved har redan varit här. Så, jag gissar Pasila/Böle i Helsingfors. (Men Abisko Alperna på bakgrunden.)

Borlänge är det inte.

Bredvid en man som heter Oskar som har ett mycket fint teleobjektiv... :) Fina bilder på fina berg.
Haha, denhär är tagen med en rätt utdaterad samsung mobil under alpsäsong. Tack! De flesta av er har nog åkt förbi dessa berg alternativt sett dem från nått av alla liftsystem ni besökt

Visa bilaga 13423

Sorry, återfallstrams för min del...
Dustår där nånstans?? Hittar dock inte den peak du fotar...

Visa bilaga 13424

LEs Perrons???
Du är rätt ute med din kartbild 😁 Om jag säger att bilden är tagen mot Schweiz hållet från var jag står borde de vara rätt lätt 😅 Speciellt om jag säger att vi turade upp i dalen på andra sidan berget. Vi turade aldrig med vy mot dammen.

Nånstans på denna mkt inzoomade bild finns berget. Lättare blir det inte 🌚 Bara markera rätt topp, räcker så
20211118_145042.jpg

Bilagor

• Screenshot_20211118-140004_Maps.jpg
    Screenshot_20211118-140004_Maps.jpg
    354.1 KB · Besök: 42
Tänker att det är Dent de Fenestral men hittar inte någon vinkel som verkar stämma. Kanske ändå?

1637244355996.png

1637244583128.png

Edit: om det stämmer så går ordet fritt till någon som postat färre än 20 bilder i denna tråd (ej Oskar igen iofs). Efter kl 20 är ordet fritt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp