Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jo, visst har jag haft med den här från Borkan (då du inte orkade hänga påBorkan?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, visst har jag haft med den här från Borkan (då du inte orkade hänga påBorkan?
Ja men visst är det Borkan. trodde nog någon skulle ta bilden från sydsidan också, men icke. Hur som helst, take it away @FilipNorinBorkan?
Näe, men inte jättelångt därifrån. Gärna namnet på klippan också.vinterviken?
Stämmer bra! Du kom med svaret medan jag redigerade förra svaret. Så det är Albysjön som man ser.Häggsta!
Den var åtminstone för min del väldigt lätt.Stämmer bra! Du kom med svaret medan jag redigerade förra svaret. Så det är Albysjön som man ser.
Jaha, Hänger du där mycket?Den var åtminstone för min del väldigt lätt.
Nej inte nu för tiden. Men jag började klättra på den tiden (tidigt 90-tal) då inomhusväggar var väldigt få och små. Så då fick man gå nybörjarkurs på Häggsta, och genom året har det blivit ganska många dagar där trots allt.Jaha, Hänger du där mycket?
Martinswand. Skidområdet Wasen im Emmental
Nope! Rätt bergskedja givetvis, men fel land.Moleson
Inte heller det är rätt land dessvärre.Morbier gissar ostar
Hepp! Imponerande måste jag säga, men att @PisteCarver tar det är ju inte förvånande.Bitto?
Pescegallo/Valgerola?
Hoppsan då.Hepp! Imponerande måste jag säga, men att @PisteCarver tar det är ju inte förvånande.
Osten är värd en omväg. Skidområdet kanske inte i samma utsträckning även om det bjuds på nästan 600m fallhöjd och två riktigt fina pister.
Nej, men rätt landVordere Ölgrubenspitze?
Nej, inte Zillertaler Alpen.Großer Möseler?
Det jag misstänkte, och därav min först gissning...Nej, inte Zillertaler Alpen.
Ledtråd: Bilden är bara två veckor gammal.
Ber om ursäkt för långsam återkoppling idag, har varit iväg på annat.Det jag misstänkte, och därav min först gissning...Rofelewand kanske då?
Så där satt den!Jaha, den pårökta fiolen!Hohe Geige?
Tror det svenska ordet är "håla"?Så där satt den!
Hohe Geige 3394 m högt.
Pitztal löper ju parallellt med Ötztal (med Sölden bl a), men trots att dalen ligger ungefär lika högt och bergen runt om är ungefär lika höga, så ser det ganska annorlunda ut. Pitztal är betydligt trängre och har brantare bergssidor, samt är betydligt mindre bebyggt och exploaterat. I dalen finns ingen större ort, mestadels småbyar (som man på engelska skulle kalla "hamlet") och orörd natur däremellan.
Över till @Kalle_Luzern !
Det du trodde var en sjö är ett vägräcke (om jag minns rätt).Blev lite konfunderad, inbillade mig att det var en frusen sjö/damm i förgrunden... Kul att hitta rätt till slut, även om det var med mycket hjälp av ledtråden!![]()
Vad mer kan jag kräva med tanke på namnet på tråden? Drei Schwestern sökte jag, ger namn åt hela kedjan.Ingen aning vad bergen heter, men du har tagit bilden vid rastplats/macken Reinstal west (i CH) och bergen bildar gräns mellan Lichtenstein och Österrike…..