Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bilagor

• 85694926-225A-40D8-A0BD-B9B01820E80E.png
    85694926-225A-40D8-A0BD-B9B01820E80E.png
    245.1 KB · Besök: 71
Nu prövar vi någonting lite svårare. Bakom mannen i bilden ser man delar av ett väldigt litet skidsystem (2 liftar). Systemet ligger längst upp i en dal där floden/älven delar namnet med en riktigt bra hårdost. Vad heter skidsystemet? Fler ledtrådar kommer efter hand om det behövs.
20190801_095834.jpg

Senast ändrad:
Hepp! Imponerande måste jag säga, men att @PisteCarver tar det är ju inte förvånande.

Osten är värd en omväg. Skidområdet kanske inte i samma utsträckning även om det bjuds på nästan 600m fallhöjd och två riktigt fina pister.
Hoppsan då.
Då får vi ju lägga upp en bild fast det är fredag kväll.:)
Vad sägs om en riktigt vacker och mäktig alpbild?
Ett högt berg fångar dagens sista solstrålar, vad heter det och hur högt är det?
1637347258429.jpeg

Kan hända att ni får vänta på kommentarer till gissningar och svar tills i morgon, för nu är det wine & dine time.
Trevlig kväll och god jakt önskar jag alla!:)

Det jag misstänkte, och därav min först gissning... :unsure: Rofelewand kanske då?
Ber om ursäkt för långsam återkoppling idag, har varit iväg på annat.

Nej, tyvärr inte heller rätt, men det bränns ju!
En ledtråd till:
"Alp-Conquistadoren" @STORPOTATEN har tidigare upptäckt att det här berget har en unik gemensam nämnare med en restaurang i dalen.

Jaha, den pårökta fiolen! 🥳🤪 Hohe Geige?
Så där satt den!
Hohe Geige 3394 m högt.

Pitztal löper ju parallellt med Ötztal (med Sölden bl a), men trots att dalen ligger ungefär lika högt och bergen runt om är ungefär lika höga, så ser det ganska annorlunda ut. Pitztal är betydligt trängre och har brantare bergssidor, samt är betydligt mindre bebyggt och exploaterat. I dalen finns ingen större ort, mestadels småbyar (som man på engelska skulle kalla "hamlet") och orörd natur däremellan.

Över till @Kalle_Luzern !

Så där satt den!
Hohe Geige 3394 m högt.

Pitztal löper ju parallellt med Ötztal (med Sölden bl a), men trots att dalen ligger ungefär lika högt och bergen runt om är ungefär lika höga, så ser det ganska annorlunda ut. Pitztal är betydligt trängre och har brantare bergssidor, samt är betydligt mindre bebyggt och exploaterat. I dalen finns ingen större ort, mestadels småbyar (som man på engelska skulle kalla "hamlet") och orörd natur däremellan.

Över till @Kalle_Luzern !
Tror det svenska ordet är "håla"? 😂
Blev lite konfunderad, inbillade mig att det var en frusen sjö/damm i förgrunden... Kul att hitta rätt till slut, även om det var med mycket hjälp av ledtråden! 😅
Har varit ute och rört på mig i veckan, jobbresa trots "höchste Alarmstufe" där jag var. Därmed en nästan rykande färsk bild från igår. Vad kallas den här lilla gruppen av toppar?
IMG_3435.JPG

Ingen aning vad bergen heter, men du har tagit bilden vid rastplats/macken Reinstal west (i CH) och bergen bildar gräns mellan Lichtenstein och Österrike…..

Har du testat att åka i Malbun någon gång?? Jag har åkt på vägen förbi platsen du tog bilden många gånger och tänkt att man borde svänga in till Malbun, bara för att…..
Men det har aldrig blivit av!!!

Ingen aning vad bergen heter, men du har tagit bilden vid rastplats/macken Reinstal west (i CH) och bergen bildar gräns mellan Lichtenstein och Österrike…..
Vad mer kan jag kräva med tanke på namnet på tråden? Drei Schwestern sökte jag, ger namn åt hela kedjan.

Faktiskt bara åkt igenom furstendömet på tåget till Innsbruck, och parallellt med floden förbi på schweiziska sidan. 🙈 Kunde onekligen vara en kul grej att åka till Malbun en gång…

Din tur @Hawk100 !

Tillbaka
Topp