Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inte så likt, nej.Ser inte ut som på Gemsstock, även om det görs reklam för en gissningsvis närliggande rifugio…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte så likt, nej.Ser inte ut som på Gemsstock, även om det görs reklam för en gissningsvis närliggande rifugio…
Hmm, funicolare betyder ju bergbana? Behöver ju ingen liftstolpe då?Funicolare Ritom?
Jag bara chansar för att få fram ledtrådar…Hmm, funicolare betyder ju bergbana? Behöver ju ingen liftstolpe då?Tänkte inte alls på skylten med italienska, den luras för det är inte i södern.
Jag förstår. Den spelplanen brukar jag dock lämna åt ”toppjägarna”!Finns gott om ledtrådar att gå på om man tittar bortanför liftstolpen och skyltarna. Som en mer konkret ledtråd kan jag säga att jag ser flera av bergen i bild från vardagsrummet.![]()
Toppjägare?Jag förstår. Den spelplanen brukar jag dock lämna åt ”toppjägarna”!
Jobba på, så ska vi ta din inträdesbegäran under övervägande.
Hälsningar
Luke Mount-Walker
Det gör du rätt i! Saas-Fees skidområde, med Dom 4545 m ovanför.Ingen som vill ha frågan, så jag gissar på Feegletscher.
Tackar! Här står jag på en topp där kabinen vänder, vilken topp?
Nej, har varit i Gressoney och åkt men bilden är inte tagen där. Annat land t.o.m.Punta Indren
Rätt land, lite lägre topp.Hohtälli?
Piz Nair är det, kallt var det!Piz Nair?
Det är Piz Julier.Piz Nair är det, kallt var det!
Kan du toppen man ser blir det extra merit. Hur som helst över till Kalle.
Ja, helt riktigt. Efter att ha åkt Giraffen på Gemsstock, och mao på väg tillbaka till Andermatt.Då är du i Unteralptal och har riktat kameran söderut mot ännu en pizza (di Froda).
Då undrar jag bara....vilket spår är ditt?Ja, helt riktigt. Efter att ha åkt Giraffen på Gemsstock, och mao på väg tillbaka till Andermatt.![]()
@STORPOTATEN kör vidare!
Jag har bara kört insteget till höger i bild. Aldrig varit där med någon som kört den övre, väldigt luftiga, traversen.Då undrar jag bara....vilket spår är ditt?
Visa bilaga 13594
Ser för övrigt ut som om många viker av och tar sig över till pisterna igen, medans en del fortsätter hela vägen ner till dalen - vilket är vanligast och/eller att föredra att man gör?
Det var innan det senaste jubileet.Edit:
Hur har ni orkat promenera ända upp dit, finns ju ingen lift i närheten?![]()
Ja nu jevvlar orkar man inte pallra sig upp dit längre. Det var nog första och sista gången man var där uppe, men en trevlig tur med bra snö var det.Det var innan det senaste jubileet.![]()
Tänk att du tog dig ned för det berget på ett par gamla X-Scream!!Jag blir framförallt nyfiken på vart fasen jag är på bilden….???
Ja ser fram mot att få reda på svaret!!
De där plastpinnarna ovanpå X-scream… märkligt att en så genial konstruktion verkar ha fallit i glömska.Tänk att du tog dig ned för det berget på ett par gamla X-Scream!!![]()
Riktiga pjäxor hade du ju på den tiden dock.....
Hmmmm....den där runda baren har du haft med förr. Gammal bild? Baren har väl ett mer eller mindre fast tak nu för tiden väl?Då kör vi en bildgåta (förhoppningsvis inte för svår) som inte kräver några "räknekunskaper".
Jag hittade precis den här bilden och ser att någon har utan min vetskap smygfotat mig och mina hyrda Head Supershape iRally, där jag sitter med Junior 2 och en annan främmande person.
Vad heter toppstationen där vi strax ska stiga av?
Visa bilaga 13605