PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Kan det vara Bettmerhorn där uppe?
Och bilden är tagen från Kühboden/Fiescheralp?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men du är i rätt kanton.Kan det vara Bettmerhorn där uppe?
Det blir varmare.Då är det Belalp med det "sviniga" Grisighorn 3177 m däruppe?
Ha, där har jag bestämt för mig att jag varit och klämt fram denna bild!Då kör jag på en bild från de djupaste arkiven. I vilken skidort är det här?
Visa bilaga 13624
Ser ut som en ”Balmhaj”.Ha, där har jag bestämt för mig att jag varit och klämt fram denna bild!
Ooops, där kom det visst en ledtråd till...
Visa bilaga 13625
Den där orten vet jag inget om men jag gillar att pulkaåkare, skidåkare , lift och pistmaskin delar yta. Vilket tyder på att det inte är skistar : )Då kör jag på en bild från de djupaste arkiven. I vilken skidort är det här?
Ja och hemsk överkapacitet i liftarna därtill! Fast jag saknar ”Ski in - Korv out”.Den där orten vet jag inget om men jag gillar att pulkaåkare, skidåkare , lift och pistmaskin delar yta. Vilket tyder på att det inte är skistar : )
Mer såna orter!
After work hade ju accepterats…Dröjer, är på Black Friday
EMERGENCY!!After work hade ju accepterats…![]()
EMERGENCY!!
Tvättmaskinen har pajat!![]()
Naj, naj, naj!Kartoffelkopf???
Lät ju som att @Hawk100 är lite sugen på Urner haute route, men orkar du det @PisteCarver ?Edit:
Kan vi inte göra en deal du och jag @Hawk100 , du lär mig åka sådan där fantastisk offpist, och jag hjälper dig samtidigt med att hålla reda på vilket berg vi är på och vilka vi har runt omkring oss?
Hmm.... det är väl det som @STORPOTATEN har gjort i alla år...![]()
Åker man lift när det går uppför?Lät ju som att @Hawk100 är lite sugen på Urner haute route, men orkar du det @PisteCarver ?Gott om toppar och glaciärer att beundra längs vägen iaf.
Precis, men @STORPOTATEN har ju helt misslyckats att lära mig känna igen bergen trots att jag lärt upp honom helt när det gäller att åka offpist….Naj, naj, naj!
Detta är inte Pitztal.
Ledtråd:
Läs in dig på bilden och på det som är bildens gåta. Det kommer att bli din verklighet!
Edit:
Kan vi inte göra en deal du och jag @Hawk100 , du lär mig åka sådan där fantastisk offpist, och jag hjälper dig samtidigt med att hålla reda på vilket berg vi är på och vilka vi har runt omkring oss?
Hmm.... det är väl det som @STORPOTATEN har gjort i alla år...![]()
Urner verkar också vara lite för jobbigt för @STORPOTATEN så jag har nog gjort en tankevurpa där…..Lät ju som att @Hawk100 är lite sugen på Urner haute route, men orkar du det @PisteCarver ?Gott om toppar och glaciärer att beundra längs vägen iaf.
Jaa, vad kan jag säga...lika lätt som att försöka lära en sprit-analfabet att dricka Fernet.Precis, men @STORPOTATEN har ju helt misslyckats att lära mig känna igen bergen trots att jag lärt upp honom helt när det gäller att åka offpist….![]()
Sitter också just nu djupt försjunken i en makalöst bra dryck som inte är 0%-ig.Jaa, vad kan jag säga...lika lätt som att försöka lära en sprit-analfabet att dricka Fernet.
Jaaa just ja...det var ju samma person...![]()
Ja, det är Lärmstange, men det här var ju @Hawk100 ’s bildgåta, han ska ju dit för första gången till Påsk.Lärmstange
Ser riktigt fint ut….Ja, det är Lärmstange, men det här var ju @Hawk100 ’s bildgåta, han ska ju dit för första gången till Påsk.
Här har vi då det lodräta Lärmstange från en annan vinkel. Om snöläget är bra, så finns det här lite ski-route möjligheter för dem som gillar sådan åkning.
Visa bilaga 13646
På påsklovet är Hoher Riffler ett måste. Bara ett par timmar att huda upp, men det finns mycket många alternativen att åka ner, även hela vägen till byn: https://www.tourenwelt.at/skitour/137-hoher-riffler.htmlSer riktigt fint ut….
Hoppas på mycket snö och lite Covid i påsk!!![]()
Det är en skyddad nordsluttning och Hintertux brukar ha mycket snö, och allra mest i april (bilden är från början på juli i år). Ovanför det röda strecket ligger glaciären med Kaserer-liftarna, och glaciärisen slutar vi 2700 möh. Sedan blir det stenigt underlag och lite brantare (det krävs ju lite snö och skirouten vid Lärmstange brukar inte öppna förrän i mars), och skirouten fortsätter ner till ca 2100 möh.Ser riktigt fint ut….
Hoppas på mycket snö och lite Covid i påsk!!![]()
Det finns ingen, bollen ligger hos @KaitsuH det var han som sa Lärmstange som var svaret på min bildgåta.Jag ska också dit!Typ.
Nu… Vad är frågan??
Akta dig då för Skiroute Haxenbrecher, men du har väl förtur till gipsavdelningen?Jag ska också dit!Typ.