Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu har du legat i bra med gissningar. Pilatus som syns på andra bilden, så ger rätt för det! :cool:
Stod mer exakt vid Oberstöckmatt på Bürgenberg ovanför Stans, så detaljerat hade jag verkligen inte tänkt mig svaret.
April-hike pga storm på Titlis. Hade tänkt gå stigen under Seewligrat, men den var tyvärr spärrad pga stormskador i skogen.
1644173535318.png

Kör på @macl

Den här bilden har jag haft med tidigare och då gällde frågan att uppskatta/gissa avståndet dit. Intressant är att berget har en struktur och ett utseende som ser ganska annorlunda ut jmf med bergen runt omkring där jag har tagit bilden. Och ungefär så som det berget ser ut, ser också övriga berg ut där borta.
Nu ställer jag den här frågan, vilken trevlig skidort ligger vid foten av berget?
1644235601832.png

Skulle inte förvåna mig om han smitit iväg till bergen söderöver....typ Disentis, om han hakat på gubbarna från norr. Han har en förkärlek för att inte berätta ibland, utan smiter iväg och släpper brasklappen lite senare.
Eller så sitter han bara i möten....
Hoppas för hans skull att han åkt till bergen! ⛷️ :) I värsta fall blir det huggsexa i eftermiddag när 24h har gått. :cool:

Skulle inte förvåna mig om han smitit iväg till bergen söderöver....typ Disentis, om han hakat på gubbarna från norr. Han har en förkärlek för att inte berätta ibland, utan smiter iväg och släpper brasklappen lite senare.
Eller så sitter han bara i möten....
Fantastiskt vad en del anstränger sig bara för att fixa nya bilder till den här tråden!(y):)
Det syntes ju på @Hawk100 's senaste bildgåta att det var slut i förrådet.:unsure:;)

Sorry, har jobbat lite för mycket och slarvat med det som är viktigt på riktigt, dvs Freeride!!!
Jag tar en färsk bild från 07.00 i morse då jag var ensam på toppen av denna ”skidanläggning”!
E6E21150-1823-420D-B34E-AB56CEE0431C.jpeg

Men vilket namn har pisten på bilden, som ser ut att lämpa sig bättre för en MTB än de QST92 jag hade under pjäxorna…..??

Sorry, har jobbat lite för mycket och slarvat med det som är viktigt på riktigt, dvs Freeride!!!
Jag tar en färsk bild från 07.00 i morse då jag var ensam på toppen av denna ”skidanläggning”!
Visa bilaga 16346
Men vilket namn har pisten på bilden, som ser ut att lämpa sig bättre för en MTB än de QST92 jag hade under pjäxorna…..??
Dåligt med snö i Disentis!:ROFLMAO:;)

Helt rätt @Kalle_Luzern
Det var betydligt mer snö i Sälen, Trysil och Vemdalen. I Åre var det t.o.m. en rejäl puckelpist med hopp och allt. Europacupen körs i Hammarbybacken i helgen och man hoppas att OS-mästaren ska hinna hem för att vara med! Rätt coolt!!
Otroligt att de får ihop en bana med den ringa fallhöjden... :)

Bjuder på en lätt, vad heter det här berget?
024.JPG

@Kalle_Luzern 's uppfattning om vad som är "lätta" bildgåtor, delas nog inte av alla deltagare i tråden.;)

Jag blev tvungen att kolla lite, kan det vara så att den där toppstationen har gemensamt namn med en av 70-talets disco drottningar?
Om det är så, så ska jag lägga upp en video för @Hawk100 senare!:)

Snödjup

Tillbaka
Topp